88532249 | 88532250       info@webinaronline
 وبینار آنلاین Webinaronline
  صفحه نخست

  ورود اعضا

ورود با تلفن همراه / ایمیل

  نام کاربری(ایمیل یا تلفن همراه )

  کلمه عبور

چالش برگزاری کلاس آنلاین

چالش برگزاری کلاس آنلاین
تاريخ:هشتم فروردين 1403 ساعت 11:23   |   کد : 10195   |   مشاهده: 150

برگزاری کلاس آنلاین چالش‌های بسیاری دارد. در ادامه با چالش‌ها و راهکارهای مقابله با آن بیشتر آشنا خواهید شد. 

در سال‌های اخیر روش‌های آموزشی متفاوتی مورد توجه دانش آموزان قرار گرفته است. کلاس آنلاین یکی از بهترین روش‌های آموزش نوین است که در سال‌های اخیر رایج شده است. در چنین کلاس‌هایی جذب توجه دانش آموزان برای یادگیری بسیار مهم است.


6 چالش برگزاری کلاس آنلاین

برخلاف تصور مردم برگزاری کلاس آنلاین آسان نیست و چالش‌های بسیاری دارد. در ادامه به 6 مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1- کمبود انگیزه:

با گذر زمان، شوق و علاقه‌ی اولیه‌ی شروع کلاس آنلاین کاهش پیدا می‌کند. در حالت عادی حضور دانش آموزان و اساتید، موجب ایجاد انگیزه در دانش آموزان شود. اما در آموزش آنلاین ممکن است انگیزه‌ی افراد کاهش یابد. بنابراین اساتید باید از روش‌های تدریس مختلف استفاده کنند و همواره در حفظ انگیزه‌ی دانش آموزان تلاش کنند.

2- احساس انزوا

ارتباط غیر حضوری در کلاس‌های آنلاین باعث به حداقل رسیدن ارتباطات اجتماعی افراد می‌شود. انسان‌ها به طور طبیعی با ارتباطات اجتماعی خو گرفته‌اند. اجتماع و ارتباط با افراد دیگر، یکی از مهم‌ترین بخش ارتقای سلامت روان است. احتمال دارد دانش آموزان احساس خواب آلودگی و بی حالی نیز تجربه کنند. در نتیجه تمرکز کردن نیز برای افراد سخت می‌شود. عدم ارتباط رو در رو همچنین ممکن است احساس افسردگی و اضطراب را در افراد افزایش دهد.

3- تمرکز سخت‌تر است:

اگرچه یادگیری آنلاین از نظر اقتصادی به صرفه است و دسترسی دانش آموزان به کلاس آنلاین راحت است، اما تمرکز دانش آموزان را کاهش می‌دهد. با ایجاد پلتفرم‌های مختلف مانند بلاگ‌ها و رسانه‌های اجتماعی که پر از اطالاعات مختلف است. دانش آموزان هم منتظر هر فرصتی هستند تا درس نخوانند و به درس گوش ندهند. 

4- عوامل حواس پرتی زیاد است:

طبیعی است که هنگامی که از کلاس آنلاین برای تدیس استفاده می‌کنید، عوامل حواس پرتی بسیار زیاد است. مثلا از گوشی برای کلاس‌های آنلاین استفاده می‌کنید ولی نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن‌های مختلف را می‌بینید و حواستان پرت می‌شود که فلانی در اینستاگرام چه گفته و چه بساطی بوده! بنابراین باید تلاش کنید تا عوامل حواس‌پرتی را به حداقل برسانید.

5- مدیریت زمان

گاهی مجازی بودن کلاس‌ها احساس واقعی بودن آن را کم می‌کند و احتمال فاصله گرفتن و عقب ماندن تدریس کننده از مبحث اصلی وجود دارد. مدیریت زمان از مهمترین عوامل موفقیت در کلاس آنلاین است.

6- مشکلات تکنیکال:

در بسیاری از مواقع در نرم افزارهای برگزاری کلاس آنلاین اشکالاتی به وجود می‌آید و مانع برگزاری کلاس می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از این مشکل باید از نرم افزارهای معتبر و با کیفیت کلاس آنلاین استفاده کنید.

راهکارهای مقابله با چالش کلاس آنلاین

در بیشتر مواقع برای کودکان سخت‌تر است تا با چالش‌های شرکت در کلاس آنلاین رو به رو شوند. برای آن‌ها مهم نیست کلاس و مدرسه چقدر اهمیت دارند و فقط می‌خواهند بازیگوشی کنند. بنابراین آموزش به دانش آموزان و ایجاد محیطی جذاب و راحت برایشان از اهمیت زیادی برخوردار است.
ایجاد انگیزه در دانش آموزان یکی از مهم‌ترین اقدامات استفاده از کلاس‌های آنلاین است.

مانند بسیاری از بخش‌های دیگر زندگی، کلاس آنلاین هم نکات مثبت و منفی بسیاری دارد. همانطور که اشاره کردیم چالش کلاس آنلاین بر کیفیت کلاس آنلاین تأثیر می‌گذارد. 

1. یادگیری آنلاین را جذاب نگه دارید

با استفاده از روش‌های تدریس مختلف و جذاب، یادگیری را به تجربه‌ای لذت بخش تبدیل کنید. 

2. اپلیکیشن و منابعی که به مدیریت زمان کمک می‌کنند را با دانش آموزان به اشتراک بگذارید.

مدیریت زمان در یادگیری آنلاین بسیار مهم است. از بسیاری از اپلیکیشن‌های رایگان می‌توانید در جهت تقویت مهارت مدیریت زمان برای دانش آموزان استفاده کنید. می‌توانید از دفترچه‌های لیست روزانه و یا از اپلیکیشن‌های برنامه ریزی روزانه استفاده کنید و روز خود را برنامه ریزی کنید. همچنین می‌توانید از دانش آموزان بخواهید برنامه‌هایی برای مدیریت مدت استفاده از هر اپلیکیشن مجزا در گوشی خود را نصب کنند و همزمان با شروع کلاس، اپلیکیشن‌هایی که موجب حواس پرتی دانش آموزان می‌شود را در مدت زمان کلاس قفل کنند. اپلیکیشن‌هایی مانند: Forest، QualityTime و OffTime از بهترین نمونه‌های محدود کننده‌ی استفاده از گوشی هستند. 

3. از بین بردن مشکلات تکنیکال

یکی از رایج‌ترین مشکلات کلاس‌های آنلاین خرابی در تجهیزات برگزاری و یا نرم افزارهایی است که در آن کلاس آنلاین برگزار می‌شود. بنابراین انتخاب نرم افزار مناسب و کارآمد اهمیت بسیاری دارد. نرم افزار پیشنهادی ما بیگ بلو باتن است. با بیگ بلو باتن با مشکلات فنی کلاس آنلاین خداحافظی کنید!

4. کاهش اضطراب و برنامه ریزی

برای کمک به مدیریت زمان دانش آموزان و کاهش اضطراب بهتر است برنامه‌ی کلی مباحث پیش رو را به آنها توضیح دهید.
چند نمونه:
- چه مباحثی تدریس می‌شوند؟
- کدام بخش مهم‌‌تر است؟
- اگر در کلاس به مشکلی برخورند چگونه مشکل خود را حل کنند؟
همچنین می‌توانید از اپلیکیشن‌های مدیتیشن نیز استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با راه‌های مقابله با اضطراب اینجا کلیک کنید.
 

5. افزایش انگیزه در دانش آموزان

برای افزایش انگیزه در دانش آموزان نیاز است ارتباط مثبت و خوبی با آنها برقرار کنید. معمولا دانش آموزان نظر افرادی که تجربه‌ی بیشتری دارند را بیشتر قبول دارند. بنابراین تلاش کنید تا با تقویت نقاط قوت دانش آموزان و استفاده از راه‌های تدریس جذاب موجب ایجاد انگیزه در دانش آموزان شوید.
 

کلام آخر

اگرچه در نگاه اول تدریس مجازی بسیار ساده به نظر می‌رسد ولی نمی‌توان چالش‌کلاس‌آنلاین را انکار کرد. از مهم‌ترین اقداماتی که برای بهبود کلاس خود می‌توانید انجام دهید استفاده از نرم افزار با کیفیت کلاس آنلاین و برنامه ریزی مناسب است. می‌توانید از طریق وبینارآنلاین کلاس آنلاین با کیفیت بخرید و دیگر با مشکلات کلاس آنلاین درگیر نشوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

https://webinaronline.ir/News//10195

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کاربردها

نماد اعتماد، اینماد