88532249 | 88532250       info@webinaronline
 وبینار آنلاین Webinaronline
  صفحه نخست

  ورود اعضا

ورود با تلفن همراه / ایمیل

  نام کاربری(ایمیل یا تلفن همراه )

  کلمه عبور

چطور کلاس آنلاین زبان برگزار کنم؟

چطور کلاس آنلاین زبان برگزار کنم؟
تاريخ:دهم مرداد 1402 ساعت 11:01   |   کد : 10177   |   مشاهده: 808

معلمی در تدریس موفق است که علاوه بر انتخاب روش مناسب برای تدریس بتواند از روش‌های نوین تدریس برای ارتقای کیفیت یادگیری استفاده کند. اصلا نگران نباشید. وبینار آنلاین اینجاست تا شما را در مسیر درست قرار دهد.

چند سالی می‌شود که  کلاس‌های مجازی در موازای کلاس‌های حضوری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. بسیاری از افراد بخاطر محدودیت زمانی و یا مکانی خود ترجیح می‌دهند برای فراگیری زبان مورد نظرشان در کلاس آنلاین شرکت کنند. به همین نسبت، تعداد معلم‌های زبانی که کلاس آنلاین برگزار می‌کنند رو به افزایش است. اگر به تازگی وارد حوزه‌ی تدریس مجازی شدید و یا می‌خواهید کلاس آنلاینتان را با کیفیت بیشتری برگزار کنید با ما همراه باشید تا مهم‌ترین نکات را با شما به اشتراک بگذاریم.

تجهیزات مورد نیاز

اگر معلم زبان هستید و یا تدریس خصوصی انجام می‌دهید باید از درستی نرم افزار و برگزاری راحت کلاس اطمینان حاصل کنید. کلاس آنلاین موفق علاوه بر تدریس خوب، نیاز به تجهیزات مناسب دارد که تجربه‌ی برگزاری کلاس را آسان می‌کند. مانند:

• اینترنت پرسرعت
• نرم افزار کلاس آنلاین (با بیگ بلو باتن بیشتر آشنا شوید)
• گوشی، لپ تاپ و با تبلت (اولویت با لپ تاپ یا کامپیوتر)
• دوربین
• میکروفون
• نور مناسب ( استفاده از رینگ لایت و یا چراغ پر نور)

برای کلاس آنلاین آماده شوید!!

• برای خودتان خلاصه نویسی کنید و یا محتوای تدریس را چند بار تکرار کنید.
• ساعت تدریس را زمانبندی کنید تا هنگام تدریس سردرگم نشوید.
• قبل از شروع کلاس بر روی مطالبی که می‌خواهید تدریس کنید تسلط داشته باشید.
• فضایی که در کادر دوربین قرار می‌گیرد را تعیین و مرتب کنید.
• به طور امتحانی کلاس را برگزار کنید تا مواردی مانند صدا، میکروفون، نور و دوربین را امتحان کنید.
• از برقراری ارتباط اینترنت و سرعت مطلوب آن اطمینان حاصل کنید.

چند راهکار برای برگزاری کلاس زبان آنلاین موفق

1. کلاس را تعاملی کنید: از زبان آموزان بخواهید در کلاس مشارکت داشته باشند. مثلا از آنها بخواهید از روی متن بخوانند و یا از آنها بخواهید موضوعی (به دلخواه شما یا خودشان) توضیح دهند.
2. فضای بدون قضاوت فراهم کنید: برای یادگیری بهتر زبان آموزان، سعی کنید فضای کلاس را جذاب و بدون قضاوت نگه دارید. استرس موجب می‌شود راندمان کاری دانش آموزان پایین بیاید.
3. زمان استراحت: اگر مدت زمان کلاس شما طولانی است، حتما مدت کوتاهی را برای استراحت زبان آموزان در نظر بگیرید.
4. استفاده از روش‌های آموزشی جدید: گرچه یادگیری هر فرد با دیگری متفاوت است اما نمی‌توان تأثیر فیلم و عکس بر یادگیری را انکار کرد. سعی کنید بخش‌هایی از ویدیوهای آموزشی و یا فیلم‌های زبان اصلی را پخش کنید و از زبان آموزان موضوع کلی ویدیو را بپرسید. مثلا اگر زمان خاصی از افعال را تدریس می‌کنید، از زبان آموز خود بخواهید افعالی که در آن زمان هستند در ویدیو پیدا کنند و به خاطر بسپارند. یادگیری اصطلاحات و مکالمات روزمره نیز از طریق ویدیو راحت‌تر است.
5. تکرار: از زبان آموزان بخواهید جملات و یا لغات را بعد از شما تکرار کنند. تکرار کردن جملات در آشنایی با آن مؤثر است.
6. از قابلیت‌های نرم افزار آنلاین استفاده کنید: اگر کلاس زبان گروهی برگزار می‌کنید، می‌توانید با استفاده از نرم افزار خود، دانش آموزان را به گروه های مختلف تقسیم کنید.
7. رقابت سالم میان زبان آموزان ایجاد کنید: سعی کنید با مسابقه‌های سرعتی و حل تمرین، میان زبان آموزان رقابت برقرار کنید.
8. تجهیزات با کیفیت استفاده کنید: شما می‌توانید با تجهیزات ساده نیز کلاس آنلاین برگزار کنید ولی به مرور زمان و برای بهتر شدن کیفیت بهتر است از تجهیزات باکیفیت استفاده کنید.
9. ضبط کلاس‌ها: گوش دادن و تکرارکردن بخش‌هایی از کلاس می‌تواند به بهتر شدن تلفظ کمک کند. می‌توانید کلاس خود را ضبط کنید و برای زبان آموزان خود ارسال نمایید.
10. استفاده از شبکه‌های اجتماعی: با استفاده از طریق شبکه‌های اجتماعی با زبان آموزان خود در ارتباط باشید. اگر کلاس گروهی دارید می‌توانید گروه تشکیل دهید و در گروه مطالب مرتبط به اشتراک بگذارید، تکالیف دانش آموزان را برای آنها بفرستید و از آنها بخواهید سوالاتشان را با شما مطرح کنند.
11. تکلیف تعیین کنید: گاهی تا زبان آموز را تحت فشار قرار ندهید کاری انجام نمی‌دهد! بدون تمرین و تکرار برخی مباحث، زبان آموز قادر به پاسخگویی و یادگیری عمیق نخواهد بود. بنابراین سعی کنید هر جلسه تکلیفی در نظر بگیرید و در جلسه بعد به تصحیح آن بپردازید.
علاوه بر روش‌های اثرگذار، نرم افزاری نیاز دارید که کار با آن آسان باشد و در عین حال کاربردی باشد. در این صورت تدریس شما راحت‌تر می‌شود. پیشنهاد وبینارآنلاین به شما نرم افزار بیگ بلو باتن است. بیگ بلو باتن نرم افزار متن بازی است که به شما امکان برگزاری کلاس آنلاین با بیشترین امکانات را می‌دهد. اشتراک گذاری تصویر، برگزاری نظرسنجی، اتصال میکروفون و دوربین جهت برقراری کلاس به صورت تصویری، پیگیری حضور و غیاب افراد حاضر در جلسه و ایجاد اتاق‌هایی برای گروهبندی افراد حاضر در جلسه تنها بخشی از کارکردهای بیگ بلو باتن است. سرعت بالا، قابلیت فارسی سازی و ابزارهای کاربردی در برناکه بیگ بلو باتن موجب می‌شود برگزاری کلاس آنلاین شما بسیار لذت‌بخش شود.

وبینارآنلاین با سالها سابقه در زمینه ارائه وبینار و کلاس آنلاین آماده‌ی خدمت رسانی به شما عزیزان است. جهت اطلاع از سرویس‌های کلاس آنلاین موجود به بخش خرید کلاس آنلاین مراجعه کنید. اگر از این مقاله لذت بردید آن را با آشنایان خود به اشتراک بگذارید و ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

https://webinaronline.ir/News//10177

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کاربردها

نماد اعتماد، اینماد