88532249 | 88532250       info@webinaronline
 وبینار آنلاین Webinaronline
  صفحه نخست

بهترین منابع تقویت زبان انگلیسی

بهترین منابع تقویت زبان انگلیسی
تاريخ:سيزدهم تير 1403 ساعت 14:54   |   کد : 10211   |   مشاهده: 267

بسیاری از افراد در سراسر دنیا در تلاش‌اند تا زبان انگلیسی را بیاموزند. برگزاری و شرکت در کلاس آنلاین از بهترین روش‌های تقویت زبان انگلیسی است. وبینارآنلاین خدمات فروش کلاس آنلاین و وبینار را به شما ارائه می‌دهد. 
در ادامه برخی از بهترین منابع تقویت زبان انگلیسی معرفی شده است. 

زبان انگلیسی از پرکاربردترین زبان‌های دنیا است که با زندگی ما گره خورده است چه خواندن اعلان‌هایی برای نصب برنامه در لپ تاپ باشد چه دیدن سریال و فیلم و یا زندگی در کشور انگلیسی زبان. نیاز آموختن زبان انگلیسی را در تمام جوانب زندگی حس می‌کنیم.
چه از قبل زمینه دارید و می‌خواهید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید و یا اگر تازه قصد یادگیری زبان انگلیسی دارید، جای نگرانی نیست. هر فردی می‌تواند زبان انگلیسی یاد بگیرد و یا آن را تقویت کند.
در مرحله‌ی اول لازم است سطح خود را بدانید. اینکه در چه حد به این زبان و چهار مهارت اصلی مسلط هستید.


مهارت‌های چهارگانه‌ی زبان انگلیسی

 مهارت‌هایی که در تمام زبان‌ها باید تقویت کنید به 4 دسته تقسیم می‌شوند:

Speaking یا مهارت صحبت کردن

تعامل و ایجاد ارتباط با افراد دیگر از مهمترین بخش یادگیری زبان است. تقویت زبان انگلیسی موجب ایجاد ارتباط با افراد دنیا می‌شود. نقل قول فِدریکو فِلینی اهمیت و مزیت یادگیری زبان‌های مختلف را به خوبی نشان می‌دهد: «زبان مختلف، دیدگاه متفاوتی از زندگی است.» این جمله نمایانگر این است که هر چه زبان بیشتری یاد بگیرید، اطلاعات بیشتری در مورد یک زبان و فرهنگ دریافت خواهید کرد و زندگی را از چند دیدگاه مختلف می‌بینید.

رایتینگ یا مهارت نوشتن

اگر مهارت‌هایی مثل خواندن را تقویت کنید اما نتوانید یک فرم ساده را پر کنید یا در مورد خودتان توضیح مختصری دهید، ارتباط شما محدود خواهد شد. بنابراین لازم است بنوانید افکار و احساسات خود را بنویسید و در مورد مسائل مختلف اظهار نظر کنید.

لیسنینگ یا مهارت شنیدن

این مهارت نقشی کلیدی در درک و فهم محیط اطراف شما دارد. اگر نتوانید به درک شنیداری برسید و جملات را متوجه شوید، ارتباط با دیگران خیلی سخت و کوتاه خواهد بود. همچنین اگر بتوانید افکارتان را به زبان بیاورید، پیشرفته‌تر شدن مهارت نوشتن نیز راحت‌تر خواهد بود. بنابراین تلاش برای تقویت مهارت شنیدن نقشی کلیدی در تقویت دیگر مهارت‌ها نیز دارد.

 ریدینگ یا مهارت خواندن

اگر مهارت خواندن را تقویت کنید اثر مثبت آن را بر دیگر مهارت‌ها خواهید دید. هرچه بیشتر بخوانید لغات بیشتری یاد می‌گیرید و هنگام گوش کردن به پادکست یا موسیقی می‌توانید درک عمیق‌تری از رسانه‌های شنیداری پیدا کنید.
اگر زمینه‌ای از زبان انگلیسی دارید و نمی‌دانید چطور پیشرفت کنید و مهارت خود را تقویت کنید با ما همراه شوید تا در ادامه‌ی مطلب بهترین روش‌ها و منابع تقویت زبان را با شما به اشتراک بگذاریم.
 

تقویت زبان انگلیسی 

1-کتاب‌های آموزشی

اگرچه روش نوین یادگیری زبان دیگر اصراری بر یادگیری گرامر و حفظ لغات نیست اما اگر برنامه‌ی منظم و منبع خوبی برای آموزش پیدا کنید می‌توانید گرامر و لغات خوبی یاد بگیرید. برخی از شناخته شده‌ترین کتاب‌های آموزشی در سطوح مختلف به شرح زیر است:
A1: American English file starter، Beginner New Headway، Elementary New Headway، Solution 3rd edition Elementary 
A2 کتاب‌های سطح: American English file 1، Pre-intermediate New Headway، Solution 3rd edition pre-intermediate، Intermediate Interchange 1
B1 کتاب‌های سطح: American English file 2، Upper intermediate New Headway، Solution 3rd edition intermediate، Intermediate Interchange 2
B2کتاب‌های سطح : American English file 3، Upper intermediate New Headway، Solution 3rd edition Upper intermediate، intermediate Interchange 2
C1 کتاب‌های سطح: American English file 4، Advanced New Headway، Solution 3rd edition advanced، advanced Interchange 3
C2 کتاب‌های سطح: American English file 5، Advanced New Headway، Solution 3rd edition advanced، advanced Interchange 3
 

2-کتاب داستان

بسیاری از کتاب داستان‌هایی که زبان انگلیسی هستند سطح بندی شده‌اند. شما می‌توانید با توجه به سطح خود، کتاب انتخاب کنید. خوبی کتاب‌های امروزی این است که تقریبا تمامی آنها با سی دی و یا فایل صوتی همراه‌اند. حتی اگر کتاب‌هایی که می‌خرید فایل صوتی ندارد، می‌توانید در اینترنت و یا در یوتیوب سرچ کنید. بیشتر مواقع کتاب صوتی به صورت رایگان در یوتیوب موجود است.
اگر سطح شما متوسط است و درک خوبی از خواندن دارید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب‌های داستانی در ژانری که علاقه دارید را بخوانید. تا به نوشتار انگلیسی و نحوه‌ی داستان سرایی زبان انگلیسی عادت کنید کمی طول می‌کشد. با خودتان صبور باشید و کم کم، صفحه به صفحه و فصل به فصل داستان بخوانید. حتی می‌توانید قبل از خواندن کتاب مختصری از موضوع آن را خوانید تا از نظر ذهنی برای هر چه در کتاب است آماده شوید. بسیاری از افراد در اینتاگرام و یوتیوب محتوای مربوط به کتاب خوانی تهیه می‌کنند. می‌توانید آنها را دنبال کنید و محتوا و حتی اصطلاحات مربوط به کتابخوانی را یاد بگیرید.
سطح بندی کتاب‌های داستان که برای آموزش به فروش می‌رسند به شرح زیر است:
 
 A1 (مبتدی)
 A2 (ابتدایی)
 B1 (متوسط)
 B2 (متوسط رو به بالا)
 C1 (پیشرفته)
 C2 (مسلط)

 

3-منابع صوتی

پادکست و ویدیوهای یوتیوب از بهترین منابع تقویت زبان است. همچنین تماشای فیلم و سریال به طور مداوم (چه با زیرنویس و چه بی زیرنویس) می‌تواند تأثیر زیادی در تقویت مهارت شما بگذارد. البته پیشنهاد می‌شود تا می‌توانید فیلم‌ها را بدون زیرنویس ببینید و اگر سریال یا فیلمی را متوجه نشدید برای بار دوم با زیرنویس فارسی ببینید. البته لازم به ذکر است که زیرنویس انگلیسی بر زیرنویس فارسی اولویت دارد.
*نکته: حتی اگر زیرنویس را فعال کردید (فرقی ندارد زیرنویس فارسی یا انگلیسی)، تلاش کنید به زیرنویس‌ها توجه نکنید و معانی جملات و لغاتی که می‌شنوید را در جمله متوجه شوید.
یکی از آشناهایمان از عادت بد زیرنویس خوانی گفت که جالب است شما نیز بدانید: «خواندن زیرنویس مهارت خواندن (reading) را تقویت می‌کند نه مهارت شنیدن.» پس تلاش کنید تا جایی که ممکن است به زیرنویس‌ها توجه نکنید. البته دانستن محتوای فیلم خوب است و بیشتر مواقع به یادگیری و درک مطلب شما کمک می‌کند. سعی کنید تعادل را رعایت کنید و گاهی اوقات به زیرنویس توجه کنید.

4-سخنرانی‌های TED(به انگلیسی TED Talks):

سخنرانی‌های تد ویدیوهای انگیزشی هستند که یک سخنران مباحث مختلف را توضیح می‌دهد و افراد تجربه‌ی خود را بیان می‌کنند‌. بیشتر سخنرانی‌ها زیرنویس دارند. می‌توانید هم انگیزه بگیرید و هم زبان یاد بگیرید.

اپلیکیشن‌هایی برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی

اپلیکیشن‌های بسیاری برای آموزش و تقویت زبان انگلیسی وجود دارد. (در بلاگ قبل بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی را معرفی کردیم.) نمونه‌ی اپلیکیشن‌های تقویت زبان انگلیسی (مهارت صحبت کردن) Hilokal است.

تمرین زیاد!

فرقی ندارد چه چیزی می‌خواهید یاد بگیرید. لازم است مهارت خود را تقویت کنید. تا تمرین نکنید و شکست نخورید، اشتباهات خود را یاد نمی‌گیرید. بنابراین لازم است از هر فرصتی برای تمرین و یادگیری استفاده کنید.

به انگلیسی فکر کنید

نکته‌ای که کمتر در یادگیری زبان انگلیسی به آن پرداخته می‌شود این است که گاهی اوقات زبان آموزان جمله‌های طولانی و نادرستی که در ذهنشان از فارسی به صورت مستقیم ترجمه شده را استفاده می‌کنند. تلاش کنید با ساختار انگلیسی فکر کنید و اگر درباره‌ی اصطلاحی مطمئن نیستید یا از شخص دیگری بپزسی و یا در اینترنت آن را چک کنید.

شرکت در کلاس‌های آنلاین یا حضوری

از بهترین روش‌هایی که مناسب تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی است، ثبت نام و شرکت در کلاس‌های آنلاین و یا دوره‌های آموزشی زبان است. کلاس‌های زبان انگلیسی چه آنلاین برگزار شود و چه حضوری به تقویت هر چهار مهارت خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن کمک می‌کند. اگر معلم هستید و دنبال بهترین نرم افزار کلاس آنلاین برای کمک به زبان آموزان خود هستید می‌توانید از طریق وبینار آنلاین اقدام کنید. کلاس‌های آنلاین وبینارآنلاین مبتنی بر بیگ بلو باتن است. بیگ بلو باتن بهترین نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین و وبینار است. (برای شناخت بهتر بیگ بلو باتن اینجا کلیک کنید.)
با خرید کلاس‌های آنلاین و وبینار از کلاس آنلاین می‌توانید دوره‌های تقویتی خود را با استفاده از منابعی که نام بردیم تدریس کنید و پیشرفت زبان آموزان و دانش آموزان خود را ببینید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

خرید کلاس آنلاین

خرید وبینار

https://webinaronline.ir/News//10211

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کاربردها

نماد اعتماد، اینماد