88532249 | 88532250       info@webinaronline
 وبینار آنلاین Webinaronline
  صفحه نخست

کاربردهای وبینار

کاربردهای وبینار
تاريخ:شانزدهم ارديبهشت 1403 ساعت 12:00   |   کد : 10201   |   مشاهده: 429

از دلایل افزایش محبوبیت وبینار، کاربرد فراوان وبینار است. نه تنها با استفاده از وبینار می‌توانید با تعداد زیادی از مخاطبین خود را به طور همزمان ارتباط برقرار کنید بلکه می‌توانیداز آن به عنوان راهی برای بازاریابی و گسترش کسب و کار خود استفاده کنید. 

منظور از وبینار لغت وب + سمینار یا سمینار تحت وب ( Web-based Seminar) است. همانطور که از ترکیب این دو کلمه مشخص است، وبینار کنفرانس ویدیویی است که به صورت آنلاین برگزار می‌شود. کاربرد وبینار به قدری گسترده و کارآمد است که بسیاری از شرکت‌های تولیدی از وبینار برای تبلیغ و معرفی محصولات خود استفاده می‌کنند.

8 کاربرد وبینار:

وبینار یکی ار راه‌های سریع و آسان برای برگزاری جلسات آنلاین است. چند کاربرد وبینار را در لیست زیر می‌توانید ببینید:
  1. معرفی محصول، خدمات و یا تبلیغ برای شرکت
  2. برگزاری نشست‌های علمی و بحث و گفت و گو
  3.  ارتباط با تعداد زیادی از افراد به طور همزمان.
  4.  برگزاری وبینار موجب تثبیت نام شما در بازار کار می‌شود. با برگزاری جلسات وبینار، مردم شما را به عنوان یک متخصص در زمینه‌ی خود می‌شناسند.
  5.  علاقمندان در صورت نیاز به فایل‌های ارائه شده دسترسی دارند. می‌توانند مطالب را مجدد مطالعه کنند.
  6.  کسب اطلاعات مفید و جامع و افزایش دانش با استفاده از وبنیار.
  7. دسترسی آسان بدون محدودیت مکانی با متصل شدن به اینترنت
  8. استفاده از ابزارهای وبینار برای توضیحات بهتر

وبینار مارکتینگ

کاربرد وبینار به همین موارد خلاصه نمی‌شود. همانطور که در بخش کاربرد وبینار به آن اشاره کردیم، رونمایی و توضیح درباره محصولات جدید را می‌توان کاربرد وبینار به شمار آورد. از وبینار مارکتینگ یا بازاریابی وبینار به وبینارهایی گفته می‌شود که با استفاده از آن خدمات یا محصولاتی معرفی می‌شود و به دیگران بازاریابی می‌شود. وبینار مارکتینک یکی از روش‌های کارآمد برای یافتن مخاطب جدید است. 
ممکن است بسیاری از علاقمندان بخاطر همزمان شدن وبینارها با کارهای شخصی نتوانند در وبینار شرکت کنند. وبینار این امکان را به برگزار کننده می‌دهد که جلسه را ضبط کند و در صورت لزوم برای علاقمندان آن را ارسال کند. جدای از از دست ندادن جلسات وبیناری، تماشای مجدد جلسات توسط شرکت کنندگان باعث درک بهتر موضوع می‌شود. تکرار یکی از بهترین راه‌ها برای انتقال اطلاعات به حافظه‌ی بلند مدت است. 

وبینارها همیشه آنلاین هستند؟

نحوه‌ی برگزاری وبینار به برگزار کننده وبینار بستگی دارد. وبینارها به دو روش‌ زنده و از پیش ضبط شده برگزار می‌شوند. وبینارها می‌توانند کاملا زنده برگزار شوند یا بخشی از آن را از قبل ضبط کرد و بخش پرسش و پاسخ به صورت آنلاین برگزار شود.
اما بهترین حالت برگزاری وبینار، وبینارهای آنلاین است زیرا شرکت کنندگان را با خود همراه می‌کند و از جذابیت بیشتری برخوردار است. با توجه به بخش کاربرد وبینار می‌توان دریافت که استفاده از وبینار برای شرکت‌های نوپا می‌تواند سود زیادی برای شرکت‌ به ارمغان بیاورد. 

چه تجهیزاتی برای وبینار نیاز دارید؟

اگر قصد شرکت یا برگزاری وبینار دارید باید تجهیزاتی را تهیه کنید. برخی از این تجهیزات عبارت‌اند از:
  1. - وبکم: در صورتی که وبینار برگزار می‌کنید بهتر است وبکم تهیه کنید تا شرکت کنندگان تصویر شما را ببینند.
  2. - میکروفن: برای افزایش کیفیت صدا، بهتر است از میکروفن و یا هدفونی که میکروفون دارد استفاده کنید تا صدای شما به خوبی شنیده شود. کیفیت بالای صدا تأثیر بیشتری بر مخاطب خواهد داشت.
  3. - نرم افزار با کیفیت وبینار: قطع شدن بخاطر اینکه نرم افزار وبینار مشکل دارد بر عملکرد شما تأثیر می‌گذارد. و حواستان را پرت می‌کند. بنابراین باید نرم افزاری تهیه کنید که کمترین قطعی و مشکل را دارد.
  4. - اتصال پایدار اینترنت: اگر هرچقدر هم نرم افزار خوبی انتخاب کنید و کیفیت محتوا و توضیحات شما بالا باشد، با اینترنت ضعیف، هیچ کاری پیش نمی‌رود و حتی امکان شروع و ارائه نخواهید داشت. مخاطبین هم از انتظار خسته می‌شوند و همین موجب کاهش تعداد شرکت کنندگان می‌شود.

انتخاب نرم افزار برگزاری وبینار

با به وجود آمدن نرم افزارهای فراوان در عرصه کلاس‌های آنلاین و وبینار، باید نرم افزاری را انتخاب کنید تا به تمام نیازهای شما پاسخ دهد. نرم افزار خوب، موجب افزایش رضایت شرکت کنندگان می‌شود و همچنین از استرس برگزارکننده‌ی وبینار می‌کاهد. اگر در تمام زمانی که تدریس می‌کنید نگران شوید نکند نرم افزار مشکلی پیدا کند، نمی‌توانید ذهن را بر تدریس متمرکز کنید. این موضوع برای شرکت کنندگان نیز صدق می‌کند. اگر در جلسه‌ای شرکت کنید که تمام مدت صدا یا تصویر قطع می‌شود، نمی‌توانید چیزی یاد بگیرید. بنابراین باید در انتخاب نرم افزار مناسب دقت کنید تا با توجه به نیاز خود و کاربرد وبینار، نرم افزاری را انتخاب کنید که نیازتان را برطرف کند. نرم افزار پیشنهادی وبینارآنلاین بیگ بلو باتن است. با بیگ بلو باتن وبینار بدون دردسر و با کیفیت برگزار کنید. 

سخن آخر

در عصر تکنولوژی و مجازی شدن بسیاری از بخش‌های زندگی، وبینار یکی از بهترین راه‌های نوین برای توسعه‌ی کسب و کار و شناخته شدن نام شرکت و موسسه توسط مخاطبین و مشتریان احتمالی است. کاربرد وبینار بسیار گسترده است. برای مثال از طریق وبینار می‌توانید در هرجای دنیا که هستید، موضوعات جدید یاد بگیرید، با محصولات جدید بازار آشنا شوید و مهارت‌های کاربردی را توسط بهترین اساتید بیاموزید. ابزارهای کاربردی وبینار همچون تخته سفید و امکان اشتراک گذاری صفحه، شما را در درک بهتر مطالب همراهی می‌کنند. 
برای خرید وبینار می‌توانید از طریق سایت وبینار آنلاین اقدام کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

https://webinaronline.ir/News/1/10201

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کاربردها

نماد اعتماد، اینماد