88532249 | 88532250       info@webinaronline
 وبینار آنلاین Webinaronline
  صفحه نخست

  ورود اعضا

ورود با تلفن همراه / ایمیل

  نام کاربری(ایمیل یا تلفن همراه )

  کلمه عبور

هوش مصنوعی و مدارس

هوش مصنوعی و مدارس
تاريخ:دوازدهم اسفند 1402 ساعت 16:02   |   کد : 10186   |   مشاهده: 257

با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از هوش مصنوعی رایج شده و در بسیاری از جنبه‌های زندگی ما کاربرد دارد. در ادامه با هوش مصنوعی بیشتر آشنا می‌شوید. 

با پیشرفت تکنولوژی و در پی آن ارتقای کارکرد هوش مصنوعی، امروزه دسترسی به هوش مصنوعی راحت‌تر شده است. حتماً اسم ChatGPT به گوشتان خورده است. این وبسایت یکی از چندین انواع هوش مصنوعی است که در اختیار عموم مردم قرار دارد و دسترسی به آن آسان است و می‌توانید از انواع خدمات آن استفاده کنید. یکی از موارد استفاده‌ی هوش مصنوعی این است که می‌تواند به هر سوالی که دارید پاسخ دهد.
بنابراین اساتید و یا دانش آموزان می‌توانند از آن استفاده کنند تا تدریس و یا یادگیری خود را بهبود ببخشند. این کار با کمک هوش مصنوعی امکان پذیر است. چه کلاس برگزار کنید و چه در آن شرکت کنید، با سوال از هوش مصنوعی می‌توانید اقیانوسی از اطلاعات بی انتها را چه در تدریس و چه در یادگیری دریافت کنید.این قابلیت، تحقیق و جستجوی اطلاعات را آسان‌تر می‌کند. 
پیش از آن بهتر است به مسائل ابتدایی بپردازیم. مثلاً هوش مصنوعی چیست؟ مزایای استفاده از هوش مصنوعی چیست؟ چگونه می‌توانیم از هوش مصنوعی در کلاس‌های خود استفاده کنیم؟

استفاده از هوش مصنوعی برای کلاس‌های مدرسه

استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند منجر به ایده‌های بهتر و بزرگتر شود. اگر انشایی دارید که نمی‌دانید چطور باید شروعش کنید و یا اگر می‌خواهید جواب سوال‌های درسی را پیدا کنید می‌توانید از هوش مصنوعی کمک بگیرید.
البته وابستگی به هوش مصنوعی خلاقیت را از بین می‌برد و اگر افراد دیگر نیز از هوش مصنوعی برای انجام تکالیف درسی از آن استفاده کنند، تکالیف مشابه یکدیگر می‌شود. بهترین راه برای دانش آموزان این است که تنها برای ایده گرفتن از هوش مصنوعی استفاده کنید و سپس ایده بگیرید و یا ایده‌ها را گسترش دهید. 

هوش مصنوعی (AI) چیست؟

هوش مصنوعی یا Artificial Intelligence (به اختصار AI)  یک رشته از علوم کامپیوتر است که به تحقیق و توسعه سیستم‌های هوشمند کاربردی می‌پردازد. این سیستم‌های هوشمند قادر به تصمیم‌گیری، یادگیری، تفکر و حل مسائل هستند. با استفاده از الگوریتم‌ها و داده‌های زیاد، هوش مصنوعی قابلیت شباهت با عقل انسان را داراست. این فناوری در بسیاری از صنایع نظیر پزشکی، خودروسازی، فروشگاه‌های آنلاین و حتى در بخش خدمات مالی و بانکی کاربردهای گسترده‌ای دارد.
 

مزایای استفاده از هوش مصنوعی در تدریس

هوش مصنوعی از طریق انجام کارها به صورت خودکار، آنالیز کردن دیتا و تصمیم گیری هوشمند صنایع موجب آسان شدن کارها می‌شود. استفاده از هوش مصنوعی کابردهای زیادی دارد. چه در هنر برای بازسازی تصاویر و یا برای حل کردن مسئله‌ی ریاضی و ... از آن استفاده کنیم و چه در مصارف دیگر.
• کاهش خطای انسانی: یکی از بزرگترین مزایای استفاده از هوش مصنوعی این است که دقت محاسبات به حداکثر می‌رسد و اشتباهی انجام نمی‌گیرد. 
• بصرفه جویی در زمان: هنگامی که از هوش مصنوعی برای مدیریت و برنامه ریزی محتوای کلاس استفاده می‌کنید می‌توانید در زمان تحقیق صرفه جویی کنید و تنها با توضیحاتی کوتاه، ایده‌ی خوبی از کلاس خود بگیرید.

برخی از معروف‌ترین نمونه‌های هوش مصنوعی:
• ChatGPT
• Google Translate
• Netflix
• Tesla

استفاده‌ی اخلاقی از هوش مصنوعی

امروزه اخلاقی بودن استفاده از هوش مصنوعی بسیار بحث برانگیز شده است. به علت انعطاف پذیری و نامحدودیت بودن استفاده از هوش مصنوعی، بسیاری از افراد استفاده از آن را غیر اخلاقی می‌دانند. حتما شنیدید که بسیاری از کمپانی‌های فیلم سازی به فکر استفاده از صدای بازیگران در برنامه‌های هوش مصنوعی به ساخت برخی صحنه‌های فیلم اقدام کردند. نه تنها با استفاده از صدای بازیگران می‌توانند فیلم بسازند بلکه با نرم افزارهای ادیت، صورتِ بازیگر را جایگزین می‌کنند. 
 انتقاد اصلی همگی این بود که استفاده‌ی بی‌فکر از هوش مصنوعی می‌تواند خطرناک و غیراخلاقی باشد. برای مثال، شما می‌توانید متنی را به هوش مصنوعی ارائه دهید و از هوش مصنوعی بخواهید آن را بخواند. مثل ماجرای Deepfake که می‌توانید ویدیوی اصلی را تغییر دهید و صداگذاری مجدد انجام دهید.
این تکنولوژی نه تنها بسیار خطرناک است بخاطر اینکه علاوه بر دزدیدن هویت افراد، اگر کنترل نشود موجب انتشار اطلاعات غلط می‌شود. حتی اگر ویدیوی ساخته شده جهت شوخی باشد، ممکن است بسیاری از افراد فکر کنند واقعی است و پیام و اطلاعات غلط منتشر شود و موجب گمراهی افراد شود.
با وجود خطرات احتمالی که هوش مصنوعی می‌تواند برای ما ایجاد کند، توانسته در بسیاری از کارها و به سریع انجام شدن آن کمک کند. به طور کلی هر تکنولوژی جدید مزایا و معایب خاص خود را دارد.

از کاربردهای دیگر هوش مصنوعی:

هوش مصنوعی از آنچه فکر می‌کنید بیشتر کاربرد دارد. شکی نیست که بدون آنکه بدانید حداقل یکبار از هوش مصنوعی استفاده کرده‌اید. برخی از نمونه‌های پرکاربردترین هوش‌های مصنوعی را در ادامه معرفی می‌کنیم.
- دستیار هوشمند: یکی از نمونه‌های هوش مصنوعی Siri در گوشی‌های با سیستم عامل ios و همچنین Google Assistant در گوشی‌های اندروید است. شما می‌توانید با صدا زدن سیری هوش مصنوعی خود را فعال کنید. سپس می‌توانید سوال خود را بپرسید و یا فرمان خود را اعمال کنید. مثلا بپرسید: «امروز چندم است؟» یا «پیش بینی آب و هوای هفته‌ی بعد چگونه است؟» یا حتی: « برای روز پنچ شنبه اعلان یاد آوری بفرست».
- فیلترهای تصویری: برنامه‌ها و فیلترهای اینستاگرام و تیک تاک هم نمونه‌هایی از هوش مصنوعی است. به طوری که برنامه محیط پس زمینه و شما را از یکدیگر جدا می‌کند و فیلتر را بر صورت شما اعمال می‌کند.
- پوشیدنی: سنسورهای موجود در ساعت‌ها و اخیرا لباس‌های مخصوصی که در فیلمبرداری استفاده می‌شود و حتی برای جلوه‌های ویژه نیز مناسب است. سنسورهای داخل لباس، حرکات بدن فرد را نشان می‌دهد و سپس افراد می‌توانند بسیاری از صحنه‌ها را با جلوه‌های ویژه بازسازی کنند.

کلام آخر

استاد یا دانش آموزی هستید که می‌خواهید در مورد هوش مصنوعی اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ با استفاده از کلاس‌های آنلاین و وبینار می‌توانید علم خود را به عموم مردم انتقال دهید و یا در کلاس‌های با موضوع هوش مصنوعی شرکت کنید. فرقی ندارد کلاس‌های مجازی که برگزار می‌کنید در چه زمینه‌ای است، اگر نرم افزاری که از آن استفاده می‌کنید باگ دارد، کلاس خسته کننده خواهد بود و شرکت کنندگان و تدریس کننده خسته و عصبی خواهد بود. بنابراین نرم افزار با کیفیت و بدون مشکل حرف اول را می‌زند. اگر دنبال بهترین نرم افزارهای کلاس آنلاین هستید نیازی نیست جای دیگر بروید. وبینارآنلاین سرویس‌های مختلف وبینار و کلاس آنلاین را ارائه می‌کند. 
با خرید وبینار و کلاس آنلاین می‌توانید بدون محدودیت کلاس برگزار کنید. با مراجعه به سایت وبینار آنلاین، می‌توانید سرویس‌های موجود را بررسی کنید و به خرید اقدام کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

https://webinaronline.ir/News//10186

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کاربردها

نماد اعتماد، اینماد