88532249 | 88532250       info@webinaronline
 وبینار آنلاین Webinaronline
برگزاری کلاس های همزمان در مقیاس بزرگ

برگزاری کلاس های همزمان در مقیاس بزرگ

 

توزیع بار روی سرورها (Load Balancing)

 

نظارت و مدیریت کلاس‌های در حال برگزاری

 

مشاهده و نظارت مشارکت کنندگان - تعداد دوربین‌ها و... 

 

 


 بیشتر
تاريخ : نوزدهم آذر 1399 ساعت 14:35   کد : 94
یکی از مشکلات موجود در برگزاری کلاس های آنلاین در مجموعه های بزرگ مانند دانشگاه ها، مدارس بزرگ و یا موسسات زبان و کامپیوتر و ...، برگزاری کلاسهای همزمان بصورت متمرکز و از درگاهی واحد است. وقتی که تعداد دانش آموزان یا دانشجویان یک مدرسه یا دانشگاه زیاد است، امکان برگزاری کلاس آنلاین بر روی یک سرور عملاً امکانپذیر نیست و لازمست تا کلاسهای آنلاین بر روی سرورهای متعدد برگزار شود. بنابراین لازمست تا سیستمی هوشمند بتواند کلاس ها را بر اساس منابع موجود و در دسترس سرورها بطور همگن بر روی سرورها توزیع نماید. 

همانگونه که در شکل بالا مشخص است، راه حل مورد استفاده در وبینارآنلاین این امکان را فراهم میسازد که مدرس/دانش آموز/دانشجو از طریق درگاه واحد به سیستم متصل شود و سیستم توزیع بار، کلاس را بر روی سروری که کمترین میزان بار را دارد هدایت کرده و کلاس آنلاین را تشکیل میدهد و نهایتاً کاربر را وارد صفحه بیگ بلو باتن BigBlueButton می نماید.
با این مکانیزم امکان برگزاری تعداد نامحدود کلاس آنلاین بر روی سیستم یکپارچه و متمرکز و با کیفیتی مطلوب فراهم میگردد. مهمترین مزیت استفاده از چنین سیستمی نسبت به سیستم های غیر متمرکز، امکان مدیریت و نظارت کلیه کلاسها و سرورها بصورت یکپارچه است. در صورت بروز اشکال بر روی یکی از سرورهای کل مجموعه، بصورت خودکار آن سرور از مجموعه خارج شده و امکان برقراری کلاس بر روی سرورهای دیگر فراهم میگردد. 
امکان نصب و راه اندازی این سیستم بر روی دامنه اختصاصی دانشگاه، مدرسه، یا موسسه آموزشی وجود دارد و کاربران از روی درگاه نصب شده بر روی دامنه به مجموعه سرورهای تحت دامنه شما (sub-domain) هدایت می شوند.
وبینار آنلاین تجارب موفق زیادی در خصوص راه اندازی سیستم های متمرکز برای برگزاری کلاسهای آنلاین متعدد داشته است و آماده است تا این تجارب را در اختیار دانشگاه ها، مدرسه ها، آموزشگاه ها و موسسات آموزشی قرار دهد تا در جهت ارتقاء سیستم های آنلاین آموزشی در این برهه سهیم باشد. 

در صورت نیاز به توضیح بیشتر با ما با شماره های 88755818 - 88532249 - 88532250 و یا 09123715341 تماس بگیرید.
 

وبينار (WEBINAR) چیست ؟

"وبینار"از ترکیب دو واژه وب و سمینار تشکیل شده است (Web based Seminar) و به معنی بستری مجازی است که ‌ميتوان آموزش‌ها و جلسات را با استفاده از آن بصورت برخط برگزار نمود. وبینارها اغلب با هدف آموزش نرم‌‌افزار، به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد یک محصول یا خدمت جدید، ارتقای یک برنامه و … برگزار می‌شوند. ابزارهای آنلاینی که وجود دارند این امکان را برای سازمان‌ها فراهم می‎کنند تا به سادگی میزبان یک وبینار باشند. با استفاده از وبينار، شما می‌توانید نشست های باکیفیت و مقرون‌ به صرفه ایجاد کنید.
نماد اعتماد، اینماد