88532249 | 88532250       info@webinaronline
 وبینار آنلاین Webinaronline
گرین لایت (GreenLight) چیست؟
تاريخ : بيست و ششم فروردين 1399 ساعت 16:09   کد : 17
گرین لایت (GreenLight) یک اپلیکیشن رابط برای فراهم سازی آسان ایجاد نشست و برگزاری جلسه و ضبط رویدادها برای کاربران می باشد  که توسط زبان برنامه نویسی Ruby on Rails ایجاد گردیده است.
 
 
آنچه گرین لایت برای کابران فراهم می نماید:

• احراز هویت توسط Google، Office365، LDAP و Local accounts .
• یک نشست خصوصی با لینک دائمی دعوت
• توانایی ایجاد چندین نشست
• پنل مدیریت ، نمایش و به اشترا گذاری نشست ها

آنچه گرین لایت برای توسعه دهندگان فراهم می آورد:

• بهترین پلت فرمی مناسب برای استفاده از BigBlueButton
• یک اپلیکیشن نوشته شده توسط زبان برنامه نویسی Ruby on Rails  که می توانید آن را بر اساس برند خود تغییر دهید.

امکانات گرین لایت 

یک اپلیکیشن با ویژگی های زیاد با هدف برآورد کردن تمام نیازهای کاربران BigBlueButton می باشد.  GreenLigh و BigBlueButton پروژه ای Open-Source است، این بدین معنی است که توسط افراد قابل توسعه می باشد.

حساب کاربری و پروفایل تشکیل حساب کاربری و ورود

گرین لایت به طور کامل از مدیریت کاربران پشتیبانی می کند و به چهار روش امکان احراز هویت کاربران امکان پذیز می باشد:
• در گرین لایت
• Google OAuth2
• Office365 0Auth2
• LDAP
 
 

تمام این مدل های احراز هویت کاربر بصورت جداگانه قابل فعالسازی و غیرفعالسازی دارند. غیرفعال سازی روش های مختلف احراز هویت، مانع از ثبت نام کاربران از روش غیرفعال سازی شده را منجر می گردد. بدین روش شما می توانید امکان دسترسی به افراد خاص را ایجاد کنید.
زمانی که شما وارد شدید در گوشه بالای تصویر حساب کابری خود را می توانید مشاهده نمایید. و با انتخاب گزینه های موجود می توانید در گرین لایت به بخش های مختلف دسترسی پیدا کنید.

 

حساب کاربری

گرین لایت اجازه به روزرسانی اطلاعات را در هر زمان برای  کاربران را می دهد که شامل تغییر رمز ورود، عکس حساب کاربری، زبان گرین لایت می شود.
 

نشست ها
استفاده از نشست ها


گرین لایت برای ارائه نشست ها ساخته شده است. یک نشست و یک کاربر و جلسه ای که ایجاد گردیده است. یک کاربر در اینجا می تواند به تنظیمات، شروع و توقف نشست، دعوت افراد دیگر با استفاده از یک آدرس اینترنتی دسترسی داشته باشد.
برای دعوت شخصی به نشست تمام آن چیزی که باید انجام بدهید دادن آدرس اینترنتی نشست به شخص موردنظر می باشد. اگر آن فرد به آدرس اینترنتی ارائه شده توسط شما وارد شود صفحه دعوتی برای وی به نمایش در می آید و سپس وارد نشست می شود. اگر افراد اکانت گرین لایت نداشته باشند برای ورود به نشست باید نام خود را وارد نمایند. در غیر اینصورت گرین لایت نام کاربری آنها را در نشست استفاده خواهد کرد.
 

اگر نشست در حال اجرا باشد افرادی که لینک نشست را در دست داشته باشند می توانند وارد جلسه شوند. اگر چنانچه نشست غیرفعال باشد این نشست به لیست انتظار آنها وارد خواهد شد. زمانی که نشست آغاز شود، آن افراد بصورت اتوماتیک به نشست ملحق خواهند شد. کاربر به راحتی می تواند با ترک صفحه از لیست انتظار خارج شود.
 

ایجاد نشست های جدید

زمانی که شما در گرین لایت حساب کاربری بسازید، اپلیکیشن نشستی با نام Home Room ایجاد خواهد کرد. شما می توانید بدون هیچگونه محدودیتی نشست های متنوعی را با اهداف مختلف ایجاد نمایید. برای ایجاد یک نشست جدید به آسانی بر روی دکمه Create a Room کلیک نمایید. همچنین شما برای هر نشست می توانید تنظیمات خاصی را ایجاد نمایید. برای مشاهده و انجام تنظیمات از Room Setting  استفاده نمایید.

 

نشست جدید شما در زیر نشست قبلی نمایش داده می شود و شما می توانید با کلیک روی آنها حرکت نمایید. نشست Home Room با آیکون Home نمایش داده می شود. شما می توانید یک نشست را با استفاده از منو سه نقطه کشویی حذف نمایید.

 

تنظیمات نشست

توجه  فرمایید تنظیمات نشست روی نشست در حال اجرا، تغییری ایجاد نخواد کرد.
 
تنظیمات توضیح
ایجاد کد دسترسی برای کلاس اختیاری کد دسترسی برای کاربران که قبل از ورود به جلسه باید وارد کنند را ایجاد می کند. با کلیک بر روی نماد تاس در سمت چپ ، یک کد دسترسی به طور تصادفی ایجاد می شود و با کلیک روی نماد زباله در سمت راست می توان آن را حذف کرد.
قطع کردن صدای کاربران در هنگام ورود صدای تمام کاربران به صورت پیش فرض در هنگام ورود به نشست در BigBlueButton قطع می باشد.
 تایید مدیر نشست برای ورود به جلسه در هنگام ورود شخصی به نشست از مدیر نشست جهت ورود فرد مذکور تاییده درخواست می گردد. در صورت تایید مدیر اماکن ورود شخص فراهم می گردد.
اجازه ورود هر شخصی به نشست هر شخصی می تواند وارد نشست گردد. و به صورت پیش فرض ایجادکننده نشست مدیر نشست خواهد بود
اجازه ورود کاربران به عنوان مدیر دسترسی و امتیازات مدیر نشست به تمام کاربران در BigBlueButtons
ورود افراد به نشست بصورت اتوماتیک  کاربران بصورت اتوماتیک پس از ایجاد کلاس ملحق می گردند.
 

تغییرنام کلاس

اگر شما بخواهید نام نشستی را تغییر دهید، شما باید از آیکون Edit استفاده نمایید.



علاوه بر استفاده از آیکون Edit می توانید با دابل کلیک بروی سرتیتر می توانید ویرایش را انجام دهید.
 

سپس شما می توانید اسم مورد نظر را ویرایش نمایید.

استفاده از تنظیمات سه نقطه کشویی نشست

اگر بروی منو سه نقطه نشست کلیک نمایید و سپس گزینه RoomSetting را انتخاب کنید قادر خواهید بود ویژگی های هر کلاس را شخصی سازی کنید و ذخیره نمایید.
 


مدیریت دسترسی

در گزینه ای تنظیمات هر نشست امکانی وجود دارد که به کاربران اجازه می دهد تا نشست را به اشتراک بگذارند.
 

برای به اشتراک گذاری با اشخاص دیگر روی پنجره کشویی کلیک کرده و  با انتخاب فرد مورد نظر را از طریق جستجو و یا از طریق وارد کردن ایمیل و Uid می توانید این کار را انجام دهید.
 

زمانیکه روی کاربری برای اضافه کردن کلیک می نمایید، آنها اضافه شده و در حالت انتظار قرار می گیرند. و هیچ اتفاقی روی نخواهد داد مگر با کلیک بروی گزینه ذخیره سازی.
 

کلاس به اشتراک گذاشته شده به شکل زیر ظاهر می گردد:

شما با زدن دکمه ضربدر می توانید نشستی را با شخصی اشتراک گذاری نکنید، به خاطر داشته باشید تا دکمه ذخیره سازی را نزنید اتفاقی روی نخواهد داد.

زمانی که یک نشست به اشتراک گذاشته می شود به آن نشست در قسمت لیست نشست هایشان دسترسی خواهند داشت و قادر خواهند بود مشاهده، شروع و ضبط نشست را داشته باشند. توجه داشته باشید. فقط ایجاد کننده قادر به حذف و یا ویرایش ضبط ها خواهد بود.
برای کاربرانی که نشست با آنها به اشتراک گذاشته شده است، نشست در لیست نشست ها انتظار با آیکون اشتراک و نام شخصی که کلاس را با آنها اشتراک گذاری کرده ظاهر خواهد شد .

 

کاربران همچنین می توانند کلاس های به اشتراک گذاری شده ای را که نمی خواهند پاک کنند.
 

ضبط ها مشاهده ضبط ها

در صفحه نخست، لیست ضبط های انجام شده در زیر موضوع ضبط ها قابل مشاهده می باشد.  این جدول شامل اطلاعات ضبط ها و فرمت های قابل ارائه می باشد. شما می توانید با کلیک کردن بروی هر یک از فرمت ها ضبط ها در یک صفحه جدید باز کنید.
 

 
هر ضبط با تصویری متعلق به آن ضبط در لیست نمایش داه میشود.

مدیریت ضبط ها
 
با استفاده از منو تنظیمات شما قادر خواهید بود یک ضبط  را حذف کرده و یا از طریق ایمیل به دوستان خود ارسال نمایید. به صورت پیش فرض در قسمت لیست نشده ها موجود می باشد. به خاط داشته باشید ارسال ایمیل به افرادی که در لیست نیستند به آنها اجازه دسترسی خواهد داد. پس چنانچه می خواهد ضبط ها خصوصی باشند لینک ضبط ها رو به اشتراک نگذارید. ضبط های حذف شده قابل بازگشت نمی باشند.
 
ویرایش ضبط ها تغییر نام ضبط با استفاده مستقیم از تیتر ضبط

برای ویرایش نام ضبط ها مستقیما از تیتر ضبط ها می توان استفاده کرد .
 

با زدن دکمه ویرایش و یا با دابل کلیک می توانید ویرایش را فعال نمایید:
 

سپس می توانید نام مورد نظر را وارد نمایید.

دسته بندی و جستجو در ضبط ها
 
دسته بندی ضبط ها بر اساس نام، شماره کاربری و مدت زمان رکورد قابل انجام می باشد.این دسته بندی ها توسط کلیک کردن بروی تیترهای مورد نظر قابل انجام دادن می باشد. 
 

همچنین یک جستجوی زنده وجود دارد که با تایپ بخشی از نام ضبط قابل اجرا می باشد.
 

جستجو و مرتب سازی را می توان به صورت همزمان استفاده کرد:
 

وبينار (WEBINAR) چیست ؟

"وبینار"از ترکیب دو واژه وب و سمینار تشکیل شده است (Web based Seminar) و به معنی بستری مجازی است که ‌ميتوان آموزش‌ها و جلسات را با استفاده از آن بصورت برخط برگزار نمود. وبینارها اغلب با هدف آموزش نرم‌‌افزار، به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد یک محصول یا خدمت جدید، ارتقای یک برنامه و … برگزار می‌شوند. ابزارهای آنلاینی که وجود دارند این امکان را برای سازمان‌ها فراهم می‎کنند تا به سادگی میزبان یک وبینار باشند. با استفاده از وبينار، شما می‌توانید نشست های باکیفیت و مقرون‌ به صرفه ایجاد کنید.
نماد اعتماد، اینماد