88532249 | 88532250       info@webinaronline
 وبینار آنلاین Webinaronline
کلاس مجازی
کلاس مجازی به محیطی میگویند که به صورت آنلاین و بدون حضور فیزیکی اشخاص کنار یکدیگر شکل میگیرد و در آن محیط آموزشی صورت می‌گیرد. کلاس مجازی دو نوع ویدئو محور و کلاس زنده دارد که تفاوتشان در حضور یا عدم حضور آموزگار است.
تاريخ : نهم مرداد 1400 ساعت 12:44   کد : 124
با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و همچنین شیوع ویروس کرونا آموزش ها نیز وارد فضای مجازی شدن. هرچند شیروع ویروس کرونا کم و کمتر میشود اما خیلی از آموزش ها به صورت مجازی میمانند. کلاس های آنلاین ازبین نمیروند و پیشرفت بیشتری میکنند تا که جای کلاس حضوری را در زندگی ما بگیرند.
 
کلاس آنلاین
 
اما کلاس آنلاین یا همان کلاس مجازی چیست؟

کلاس مجازی به محیطی میگویند که بصورت آنلاین و بدون حضور فیزیکی اشخاص کنار یکدیگر شکل میگیرد و در آن محیط آموزشی صورت میگیرد.
یعنی دیگر لازم نیست در سرما و گرما حتما بروید به مکان خاصی تا در کلاس باشید! در منزل یا محل کار و یا هرجا که فکرش را بکنید تنها با یک اینترنت خوب و لپ تاپ یا حتی گوشی میتوانید در کلاس حضور یابید.

ولی کلاس مجازی (کلاس آنلاین) انواعی دارد که در ادامه با انواع آن آشنا میشویم.
 
کلاس آنلاین
 
به طور کل کلاس مجازی به دو دسته ویدئو محور و کلاس زنده تقسیم میشود:

کلاس زنده(کلاس آنلاین با حضور مدرس)

در کلاس مجازی با حضور مدرس یک فرد رهبر با عنوان مدرس وجود دارد و یک یا چند شاگرد که همانند روش سنتی آن(کلاس حضوری) کلاس در ساعت خاصی از یک روزه مشخص شده برگزار میشود و آموزش به صورت یک ویدئوکنفرانس زنده شکل میگیرد. همچنین در کلاس زنده با حضور مدرس ، شاگردان میتوانند سوالات خود را در لحظه بپرسند(شاگرد و معلم به صورت لحظه ای باهم در ارتباط هستند).
 
کلاس مجازی با حضور مدرس
 
ویدئو محور(کلاس آنلاین بدون حضور مدرس)

در کلاس های مجازی بدون حضور مدرس ، شخصی رهبری نمیکند و فقط برای ارزیابی ممکنه نظارت کنند بر دانش آموز گاهی هم حتی برای ارزیابی شخصی وجود ندارد فقط یک ویدئو از قبل ضبط شده پخش میشود که گاهی در انتهای آموزش خودارزیابی خودکار وجود دارد. از این دسته آموزش ها میتوانید در یوتویوب ، آپارات و... پیدا کنید.
 
کلاس مجازی ویدئو محور
 
فواید کلاس آنلاین

کلاس آنلاین فواید بسیاری دارند که ما فقط به بعضی از آنها میپردازیم

•    سطح مسئولیت پذیری و نظم خودجوش افزایش میابد(چون اجباری برای حضور در مکان خاصی نیست اشخاص به صورت خودجوش و با احساس مسئولیت باید در زمان مشخص شده به کلاس بروند و خودشان تصمیم بگیرند در زمان برگزاری کلاس پشت میز بنشینند نه که در تخت خود خواب باشند)
•    در هزینه های رفت و آمد و مسکن صرفه جویی میشود(دیگر نیازی به رفت و آمد و یا اجاره مکان خاصی برای کلاس نیست پس هزینه ای برایشان نمیشود)
•    در زمان رفت و آمد نیز صرفه جویی میشود و میتوانید زمان بیشتری را به آموزش و یادگیری اختصاص دهید(رفت و آمدی وجود ندارد که وقت شما را بگیرد و میتوانید از زمان خود به خوبی استفاده کنید)
•    نیازی نیست معلم و دانش آموز در محیط جغرافیایی خاصی حضور یابند فقط کافیست در هرجا که هستند اینترنت داشته باشند(با یک اینترنت خوب و یک تلفن همراه یا لپ تاپ وارد کلاس میشوید)

برای اینکه بتوانید سرویس کلاس مجازی آنلاین خود را انتخاب کنید میتوانید مقاله بهترین پلتفرم های آموزش آنلاین را مطالعه کنید.

 

وبينار (WEBINAR) چیست ؟

"وبینار"از ترکیب دو واژه وب و سمینار تشکیل شده است (Web based Seminar) و به معنی بستری مجازی است که ‌ميتوان آموزش‌ها و جلسات را با استفاده از آن بصورت برخط برگزار نمود. وبینارها اغلب با هدف آموزش نرم‌‌افزار، به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد یک محصول یا خدمت جدید، ارتقای یک برنامه و … برگزار می‌شوند. ابزارهای آنلاینی که وجود دارند این امکان را برای سازمان‌ها فراهم می‎کنند تا به سادگی میزبان یک وبینار باشند. با استفاده از وبينار، شما می‌توانید نشست های باکیفیت و مقرون‌ به صرفه ایجاد کنید.
نماد اعتماد، اینماد