88532249 | 88532250       info@webinaronline
 وبینار آنلاین Webinaronline
بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی
بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودخوان و یا حتی مکمل کلاس‌هایی که در آن شرکت می‌کنید، استفاده از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی است. 
تاريخ : يازدهم تير 1403 ساعت 12:42   کد : 10210

استفاده از کلاس آنلاین و ویدیو برای یادگیری زبان

زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی از پرکاربردی ترین زبان‌هاست که در تمامی جنبه‌های زندگی شما ظاهر شده است. در پی افزایش نیاز به یادگیری این زبان، اپلیکیشن‌ها و متدهای زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی بوجود آمده است. بسیاری از افراد بجای شرکت در کلاس و پرداخت هزینه‌های اضافی ترجیح می‌دهند خودشان زبان انگلیسی را تقویت کنند. 
در ادامه برخی از بهترین اپلیکیشن‌ها را بر حسب تجربه‌ی شخصی به شما معرفی می‌کنم:

1- Tandem:

سیستم این برنامه برای زبان آموزی بسیار کاربردی است. تندِم قابلیت پیدا کردن دوست زبان آموز را به شما می‌دهد. مثلا اگر زبان مادری فردی انگلیسی است و می‌خواهد زبان فارسی یاد بگیرد، می‌تواند به شما پیام دهد و شما نیز می‌توانید به افرادی که انگلیسی زبان مادریشان انگلیسی است پیام دهید و با آنها مکالمه کنید. مکالمه می‌تواند به صورت چت، تماس تصویری و یا تماس صوتی انجام شود. دوست زبان آموز شما می‌تواند اشکال گرامر شما را به شما بگوید و شما نیز می‌توانید اشکال دوستتان را مشخص کنید.
 

2- زبان آموز (+ زبان شناس): با استفاده از اپلیکیشن زبان شناس برای ندانستن اصطلاحات سخت استرس نخواهید داشت. متد زبان آموز بر پایه‌ی غرق کردن خودتان در محیط زبان است. ویژگی زنجیره (که کمی مشابه دولینگو است) شما را به خواندن، گوش دادن و یادگیری اصطلاحات جدید تشویق می‌کند. دیگر نیازی به روش‌های قدیمی مانند حفظ کردن گرامر و لغت نیست. داستان‌های کوتاه گوش دهید، لغاتی که نمیدانید را هایلایت کنید و معانی را در بستر جملات و عمقی بیاموزید.
زبان شناس اپلیکیشن زبان آموزی است که محیط کاملا فارسی دارد و به همین دلیل کار کردن با آن برای افرادی که مبتدی هستند بسیار آسان است. اگر کمی انگلیسی بلدید یا در سطح پیشرفته هستید، استفاده از این اپلیکیشن مناسب شما خواهد بود. دو اپلیکیشن زبانشناس و زبان آموز هر دو مکمل یکدیگر هستند. البته استفاده از هر کدام سطح زبان شما را تقویت می‌کند.

 

3- Duolingo:

یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان است که نه تنها زبان انگلیسی را در خود دارد بلکه 40 زبان دیگر را نیز آموزش می‌دهد. دولینگو در حال حاضر 500 میلیون کاربر ثبت شده در خود دارد. اگر با زبان دیگری آشنایی دارید و می‌خواهید انگلیسی را نیز بیاموزید این اپلیکیشن مناسب شماست. متأسفانه تا این لحظه دولینگو از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند. آموزش زبان انگلیسی در دولینگو به این صورت است که باید از طریق زبان دیگری به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید. مثلا باید به زبان فرانسوی انگلیسی بیاموزید. نمی‌توانید انگلیسی به انگلیسی را انتخاب کنید و با توجه به اینکه زبان فارسی هنوز به دروس موجود در دولینگو اضافه نشده است، شما نمی‌توانید با زبان فارسی انگلیسی یاد بگیرید.
همانطور که گفته شد اگر زبان دیگری مثلا فرانسوی بلدید و می‌خواهد انگلیسی بیاموزید می‌توانید از این طریق زبان انگلیسی را یاد بگیرید. فضای جذاب و آمیخته با بازی در دولینگو جذابیت یادگیری زبان را برای کاربران افزایش می‌دهد. چالش‌ها، رتبه بندی و رقابت در درون لیگ‌های مختلف دولینگو، الماس‌ها و امتیازهای دیگر، یادگیری را برای کاربران سرگرم کننده می‌کند.

 

4- Drops:

دراپس، یک اپلیکیشن یادگیری زبان است که بیشتر از طریق بازی و سرگرمی، به یادگیری زبان آموزان کمک می‌کند. استفاده از فایل صوتی، تصاویر مرتبط و جذاب، تکرار مداوم به یادگیری و تثبیت زبان انگلیسی کمک می‌کند. موضوعات به صورت دسته بندی‌های مختلف از یکدیگر جدا شده است. برای مثال بخشی با عنوان beginner و یا قسمتی برای یادگیری نام حیوانات، اصطلاحات روزمره و پر کاربرد قرار داده شده است. مدت زمان هر جلسه 5 دقیقه است. اگر بخواهید بدون محدودیت زمانی از آن استفاده کنید باید مبلغی پرداخت کنید تا اشتراک بخرید.
به شخصه برای یادگیری الفبای کره‌ای و تقویت زبان فرانسوی از این اپلیکیشن استفاده کردم و برای من بسیار جذاب بود. شما حتی امکان مرور لغات و جمله‌های هر بخش را قبل از شروع درس دارید. همچنین در بخشی از دراپس تمامی آنچه تا آن لحظه خوانده‌اید قرار داده شده است.
با کمک دراپس و ویدیوهای یوتیوب در حال حاضر می‌توانم زبان کره‌ای را بخوانم و بنویسم. از جادوی دراپز غافل نشوید! پشتیبانی دراپز از زبان فارسی استفاده از آن را برای فارسی زبانانی که قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارند فراهم می‌کند. بنابراین نیازی نیست زمینه‌ای در انگلیسی داشته باشید.

 

5- Hilokal:

این برنامه برای تمرین مهارت اسپیکینگ بسیار مفید است. اگر می‌خواهید با افرادی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند ارتباط برقرار کنید می‌توانید از Hilokal استفاده کنید. این اپلیکیشن برای یادگیری زبان‌های مختلف نیز قابل استفاده است.
سیستم Hilokal مانند اتاق‌های گفت و گو است. شما می‌توانید وارد اتاق‌های گفت و گو شوید. قبل از ورود می‌توانید موضوع مورد بحث در این اتاق‌ها و همچنین زبانی که در حال آموزش است را ببینید. این اپلیکیشن همچنین این امکان را به شما می‌دهد که سطح خودتان، زبانی که می‌خواهید یاد بگیرید و همچنین جنسیت صاحب جلسه و کسی که آموزش دهنده است را انتخاب کنید.
مدیر جلسه می‌تواند به شما دسترسی میکروفن دهد تا در گفت و گو شرکت کنید. پس از اتمام جلسه اگر مایل هستید می‌توانید هر یک از افراد داخل جلسه را فالو کنید تا از برگزاری جلسات آینده باخبر شوید و در آن‌ها شرکت کنید.

 

6- Lingbe:

یکی از بهترین راه‌های تقویت مهارت اسپیکینگ، این است که به زبان انگلیسی صحبت کنیم. اپلیکیشن lingbe امکان برقراری تماس صوتی با انگلیسی زبانان را به شما می‌دهد. اگر فردی بخواهد فارسی یاد بگیرد و شما می‌خواهید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید می‌توانید از این برنامه استفاده کنید.

7- Anki:

با استفاده از اپلیکیشن فلش کارت anki لغات جدید یاد بگیرید و لغات سخت‌تر را تکرار کنید. فلش کارت از موثرترین روش‌های یادگیری لغت است. می‌توانید فلش کارت‌های خود را بسازید و به بسیاری از فلش کارت‌های از قبل ساخته شده دسترسی پیدا کنید. فلش کارت‌ها به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارد.
 

8- castbox (کست باکس برای پادکست):

هر برنامه‌ی پاکستی که در دسترس شماست. با استفاده از برنامه‌های پادکست به هزاران پادکست با موضوعات مختلف دسترسی خواهید داشت. یکی از معروف‌ترین پادکست‌های آموزشی زبان انگلیسی BBC Learning English است که می‌توانید از این پادکست شروع کنید و سپس سراغ پادکست‌های دیگر بروید.
 

9- استفاده از یوتیوب:

یوتیوب منبع تمام نشدنی سرگرمی و ویدیوهای آپلود شده توسط انگلیسی زبانان است. پیشنهاد می‌دهم چند یوتیوبر را پیدا کنید که محتوای آنها را دوست دارید. هر چه موضوعات بیشتری را ببینید، دایره‌ی لغات و اصطلاحاتی که یاد می‌گیرید گسترده‌تر خواهد بود. برای مثال اگر کتاب خواندن یا فیلم دیدن را دوست دارید، کانال‌هایی را پیدا کنید که محتوای مرتبط با کتاب یا فیلم تولید می‌کنند. بدیهی است تلاش کنید در ابتدای کار موضوعات و مباحث آسان را انتخاب کنید. تلاش کنید فردی را پیدا کنید که علاوه بر اینکه شما را به موضوعات مختلف علاقمند می‌کند همچنین تلفظ واضحی داشته باشد. 

10- Musixmatch:

میوزیکس مچ اپلیکیشنی است که متن تمامی آهنگ‌ها را برای شما نشان می‌دهد. حتی اگر از پخش کننده‌ی موسیقی میوزیکس مچ استفاده نکنید می‌توانید با پخش کردن موسیفی در هر اپ دیگر، یک مستطیل شناور را احضار کنید که متن آهنگ را برایتان به نمایش بیاورد. بسیاری از آهنگ‌ها علاوه بر متن موسیقی به زبان اصلی، قابلیت ترجمه به زبان فارسی و زبان‌ها دیگر را نیز دارند.
حتی اگر اسم آهنگی را نمی‌دانید با استفاده از میوزیکس مچ می‌توانید آهنگ در حال پخش را شناسایی کنید و متن آهنگ را تنها پس از چند ثانیه ببینید. 
 
 

11- SoundCloud:

هر چه از موسیقی بگویم کم گفته‌ام. گوش دادن آهنگ‌های انگلیسی به تثبیت شدن لغاتی که تاکنون یاد گرفته‌اید کمک می‌کند. همچنین شما را با اصطلاحات جدیدی که هرگز نشنیده‌اید در قالب سرگرمی رو به رو می‌کند.
 




استفاده از کلاس‌های italki
Italki از سایت‌هایی است که برای علاقمندان زبان آموز مفید است. اگر می‌خواهید با افراد بومی انگلیسی زبان صحبت کنید می‌توانید از italki استفاده کنید. اگرچه لازم به ذکر است که مدرسین حرفه‌ای این سایت مباغی در ازای هر ساعت تدریس دریافت می‌کنند. اما برخی از تدریس کننده‌ها بهصورت رایگان این خدمات را انجام می‌دهند. 

 

چند نکته ی مهم پیش از آنکه زبان انگلیسی را فرا بگیرید

چند نکته قبل از اینکه از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان استفاده کنید:
1- بهترین روش یادگیری، تمرین است. روش‌های نوین یادگیری زبان بیشتر بر غرق شدن در دنیای زبان مورد نظر تأکید دارد.
2- از هر فرصتی برای یادگیری استفاده کنید. حتی اگر 5 دقیقه وقت اضافه دارید می‌توانید در این فرصت آهنگ گوش کنید یا از نرم افزار دراپز، دولینگو و یا Tandem استفاده کنید.
3- تکرار، تمرین، تکرار! شرط یادگیری عمقی و در ذهن ماندن لغات و اصطلاحات مختلف تمرین و تکرار مداوم است. پس زیاد بخوانید، زیاد گوش بدهید، زیاد بنویسید و صحبت کنید. فیلم‌ها و محتواهای آموزشی را چند بار در چند روز مختلف ببینید.
4- تلاش کنید از چیزهایی که یاد گرفتید استفاده کنید. استفاده از لغات و اصطلاحات جدید بسیار ضروری است. نه تنها موجب تثبیت یادگیری اصطلاحات جدید می‌شود بلکه مهارت و دایره‌ی لغات شما را نشان می‌دهد.
5- از اشتباه کردن نترسید. شاید ترسناک‌ترین بخش یادگیری زبان اشتباهات احتمالی است. ممکن است از اینکه تلفظ لغتتان درست نیست و یا گرامر خوبی استفاده نمی‌کنید خجالت زده شوید. اشتباهات و سوءتفاهم‌ها از شیرینی یادگیری زبان جدید است. از اشتباهات به عنوان تجربه‌های فراموش نشدنی نگاه کنید.
6- تا می‌توانید سریال و فیلم به زبان انگلیسی ببینید: از هر کسی که زبان انگلیسی می‌خواند بپرسید به شما می‌گوید فیلم زیاد ببینید. پیشنهاد من این است که سعی کنید فیلم‌های آسان و راحت در سطح خودتان پیدا کنید. لازم نیست از الآن یک مستند درباره‌ی کهکشان رو راز هستی ببینید. معمولا انیمیشن‌ها علاوه بر ارائه‌ی لغات پرکاربرد بسیار جذاب هستند و حوصلتان را سر نمی‌برند.

کلام آخر

امروزه اپلیکیشن‌های زیادی برای تقویت زبان انگلیسی در دسترس زبان آموزان قرار دارد. البته هیچ چیز جای کلاس‌های حضوری و یا مجازی را نمی‌گیرد. قرار گرفتن در محیط آموزشی حرفه‌ای و در اختیار داشتن برنامه‌ی منظم و سیستم آموزشی با تداوم اهمیت زیادی دارد.
شما می‌توانید کلاس زبان خود را از طریق وبینار آنلاین برگزار کنید. با خرید کلاس‌های آنلاین و یا وبینار کلاس خود را باکیفیت بیشتر برگزار کنید. کلاس‌های وبینار آنلاین مبتنی بر بیگ بلو باتن است. بیگ بلو باتن با فضای جذاب و کاربرپسند خود برگزاری کلاس زبان انگلیسی را آسان می‌کند.
جهت سفارش کلاس آنلاین یا وبینار از طریق راه‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید. 

خرید کلاس آنلاین

خرید وبینار


وبينار (WEBINAR) چیست ؟

"وبینار"از ترکیب دو واژه وب و سمینار تشکیل شده است (Web based Seminar) و به معنی بستری مجازی است که ‌ميتوان آموزش‌ها و جلسات را با استفاده از آن بصورت برخط برگزار نمود. وبینارها اغلب با هدف آموزش نرم‌‌افزار، به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد یک محصول یا خدمت جدید، ارتقای یک برنامه و … برگزار می‌شوند. ابزارهای آنلاینی که وجود دارند این امکان را برای سازمان‌ها فراهم می‎کنند تا به سادگی میزبان یک وبینار باشند. با استفاده از وبينار، شما می‌توانید نشست های باکیفیت و مقرون‌ به صرفه ایجاد کنید.
نماد اعتماد، اینماد