88532249 | 88532250       info@webinaronline
 وبینار آنلاین Webinaronline
کلاس آنلاین ایران
با استفاده از بیگ بلو باتن کلاس آنلاین خود را بدون نگرانی برگزار کنید.
تاريخ : چهارم بهمن 1401 ساعت 16:11   کد : 10157
سال‌ها بود که ندای استفاده از کلاس های آنلاین را شنیده بودیم و فکر می‌کردیم مواردی مانند تماس تصویری و یا حتی کلاس های مجازی تنها محدود به ژانر تخیلی است. ولی می‌بینیم که امروزه کلاس‌های آنلاین به قدری معمول شده‌اند که تقریبا تمام همه می‌توانند از طریق کلاس‌های آنلاین به تحصیل و یادگیری خود ادامه دهند. کلاس‌های مجازی مراحل زیادی را پشت سر گذاشته‌اند تا به شکلی که امروز می‌بینیم در بیایند.

تاریخچه کلاس آنلاین

تصور بسیاری این است که تحصیل کردن به صورت آنلاین در اواخر 1900 آغاز شده ولی یادگیری غیر حضوری همزمان با توسعه سرویس پست آمریکا توسعه پیدا کرد. نخستین نمونه‌های تدریس مجازی به سال‌های 1873 میلادی بر می‌گردد که اولین برنامه تحصیلی مکاتباتی به نام «اجتماعی برای تشویق درس خواندن در خانه» توسط آنا الیوت تیکنر، در بوستون تشکیل شد. دانشگاه کویینزلند در استرالیا هم بخش مکاتبات مطالعاتی را در سال 1911 تاسیس کرد که وابسته به سیستم پُست استرالیا بود.
چندین نمونه از استفاده ماشین ها و ابزارها در طول تاریخ وجود دارد. برای مثال پروژکتورهای اسلایدی و کلاس‌های مبنی بر تلویزیون از سال 1950 استفاده می‌شدند. اگرچه یکی از اولین نمونه‌های یادگیری آنلاین در دنیا به سال 1960 در دانشگاه ایلینویز آمریکا بر می‌گردد.  اینترنت در آن زمان اختراع نشده بود ولی دانش آموزان یادگیری را از ترمینال‌های کامپیوتر که به آن متصل بودند شروع کردند. اولین کلاس آنلاین در سال 1984 توسط دانشگاه تورنتو ارائه شد. در 1986، «دانشگاه الکترونیک نِتوُرک» و برای استفاده در سیستم عامل داس و کامپیوترهای کمودور 64. با گذشت سه سال، دانشگاه فینیکس اولین موسسه‌ دانشجویی آنلاین در جهان شد که مدارک لیسانس و فوق لیسانس را ارائه کرد.
 

تاریخچه کلاس آنلاین ایران

تاریخچه کلاس‌های آنلاین در ایران و آموزش مجازی، برخلاف کشورهای دیگر، سابقه‌ی طولانی ندارد. اولین تجربه‌ی کلاس‌های مجازی (آنلاین) به دهه 70 بر می‌گردد و با تأسیس دانشگاه پیام نور آغاز شد. در آن زمان همچنین توسعه‌ی سیستم LMS در دستور کار دانشگاه تهران قرار گرفت در سال 1380 در سایت مجازی دانشگاه تهران و با ارائه 9 درس به دانشجویان ارائه شد. پس از آن، دانشگاه‌ها و تدریس تا سال 1398 به سمت مجازی شدن حرکت کرد.
 
کلاس آنلاین ایران

کلاس های آنلاین در دوران کرونا

شیوع ویروس کرونا در اواخر سال 1398 و خانه نشین شدن مردم برای حفاظت از سلامت خود و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، موجب شد کار و تحصیل افراد در حالتی معلق بماند. مبهم بودن مدت پاندمی و چگونگی نحوه‌ی مقابله با آن موجب شد بسیاری از دانشگاه ها و موسسات آموزشی به نرم افزارهای کلاس آنلاین روی آورند.
تدریس مجازی گرچه در حال حاضر بسیار محبوب است ولی در ابتدا با چالش‌های خود مواجه بود. آشنا نبودن با سیستم‌های آموزشی و نحوه‌ی کارکردن با آنها، و نبود زیرساخت مناسب برای آموزش مجازی و کم بودن سرعت اینترنت از جمله مواردی است که در ابتدای آموزش مجازی همه از آن شاکی بودند. ولی به مرور زمان مشکلات کلاس‌ها و زیرساخت‌ها بهبود یافت و موجب شد افراد بتوانند با مشکلات کمتری در کلاس خود شرکت کنند و در صورت تعطیلی مدارس یا دانشگاه ها، افراد تنها با استفاده یک گوشی و اینترنت می‌توانند هر جا که هستند در کلاس‌ها شرکت کنند.

نرم افزار بیگ بلو باتن

یکی از نرم افزارهایی که آموزش با کمک آن انجام می شود نرم افزار بیگ بلو باتن است. بیگ بلو باتن نرم افزاری متن باز برای برگزاری کلاس‌های آنلاین و وبینار است. این نرم افزار قابلیت‌های فراوانی دارد که از میان آنها می‌توان به اشتراک گذاری دسکتاپ، امکان آپلود فایل و ویدیو، متصل کردن میکروفون و وبکم، استفاده از وایت برد و ابزار نوشتن اشاره کرد. کار کردن با بیگ بلو باتن بسیار راحت است.
وبینار آنلاین همراه شما در تهیه‌ کلاس آنلاین
هر شخصی می‌تواند با خرید کلاس‌های آنلاین به راحتی کلاس برگزار کند. درصورت نیاز می‌توانید در بخش خرید کلاس و با توجه به ظرفیت مورد نظر، خرید را انجام دهید. همچنین با کلیک بر روی بخش تماس با ما می‌توانید سوال‌های خود را با همکاران ما در میان بگذارید.

خرید کلاس آنلاین


وبينار (WEBINAR) چیست ؟

"وبینار"از ترکیب دو واژه وب و سمینار تشکیل شده است (Web based Seminar) و به معنی بستری مجازی است که ‌ميتوان آموزش‌ها و جلسات را با استفاده از آن بصورت برخط برگزار نمود. وبینارها اغلب با هدف آموزش نرم‌‌افزار، به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد یک محصول یا خدمت جدید، ارتقای یک برنامه و … برگزار می‌شوند. ابزارهای آنلاینی که وجود دارند این امکان را برای سازمان‌ها فراهم می‎کنند تا به سادگی میزبان یک وبینار باشند. با استفاده از وبينار، شما می‌توانید نشست های باکیفیت و مقرون‌ به صرفه ایجاد کنید.
نماد اعتماد، اینماد