88532249 | 88532250       info@webinaronline
 وبینار آنلاین Webinaronline
  صفحه نخست

  ورود اعضا

ورود با تلفن همراه / ایمیل

  نام کاربری(ایمیل یا تلفن همراه )

  کلمه عبور

آموزش نصب ورد پرس Wordpress

تاريخ:بيست و دوم ارديبهشت 1399 ساعت 17:02   |   کد : 20   |   مشاهده: 22991
در مرحله اول از نصب وردپرس در هاست، پس از اطمینان از متصل بودن هاست به آدرس دامنه خود در مقابل آدرس دامنه خود عبارت 2222: تایپ نمایید، پس از مراجعه به  آدرس domain.com:2222  (به جای domain.com شما باید  آدرس دامنه خود وارد نمایید) پنجره زیر برای شما باز خواهد شد که برای ورود به پنل دایرکت ادمین مورد استفاده قرار می گیرد، با استفاده از نام کاربری و رمز هاست خود وارد کنترل پنل شوید.
 

در مرحله دوم بعد از ورود به کنترل پنل دایرکت ادمین، در صفحه your account روی منوی File manager کلیک نمایید تا به صفحه فایل های موجود در هاست خود منتقل شوید.
 
 
در مرحله سوم پس از ورود به فایل منیجر روی public_html کلیک نمایید تا بتوانید به روت هاست خود وارد شوید.با قرار دادن هر فایل در این دایرکتوری و فراهم نمودن دسترسی های لازم فایل مورد نظر در سایت برای عموم در دسترس خواهد بود.
 

در مرحله چهارم بعد از ورود به روت اصلی هاست خود یا همان public_html در انتهای صفحه بروی دکمه‌ Upload files to current directory  کلیک نمایید در این قسمت قصد داریم فایل های مربوط به وردپرس را بارگذاری نماییم.
 

در مرحله پنجم بعد از کلیک بروی دکمه آپلود به پنجره زیر منتقل می شوید که در این مرحله می توانید تا در هر بار 8 فایل را در بخش های مختلف دایرکتوری هاست دایرکت ادمین بارگذاری نمایید. فایل موردنظر را از کامپیوتر خود انتخاب نمایید و در نهایت با کلیک بروی دکمه Upload Files که در انتهای صفحه قرار دارد فایل مورد نظر را برای بارگذاری در هاست دایرکت ادمین انتخاب نمایید.
 

در مرحله ششم فایل دریافتی وردپرس را برای بارگذاری انتخاب نمایید. اگر فایل وردپرس را دانلود نکرده اید ابتدا به آدرس https://fa.wordpress.org مراجعه نموده و آخرین نسخه وردپرس را که با فرمت zip. می‌باشد دانلود نمایید و سپس در محل موردنظر وردپرس نصب کنید و مانند مرحله قبل عمل نمایید. بعد از بارگذاری فایل جزییات مربوط به موفقیت آمیز بودن در صفحه‌ای جدید به شما نمایش داده خواهد شد، در صورت موفقیت آمیز بودن، روی دکمه Back کلیک نمایید تا به مسیر قبلی در دایرکتوری فایل منیجر منتقل شوید. مدنظر داشته باشید فایل وردپرس را حتما از سایت اصلی دانلود نمایید.
 

در مرحله هفتم فایل دریافتی وردپرس را از حالت فشرده خارج نمایید، برای این امر مشابه تصویر زیر روی دکمه Extract که در مقابل فایل بارگذاری شده وردپرس قرار دارد کلیک نمایید. با برون ریزی فایل فشرده وردپرس تعدادی فایل با فرمت php و سه پوشه با نام‌های wp-includes، wp-admin و wp-content را به همراه چند فایل دیگه با فرمت html و Txt مشاهده خواهید کرد که هر یک از این فایل‌ها و پوشه‌ها بخش خاصی از وردپرس را در خود دارند که با استفاده از انها قادر هستید تا یک وبسایت وردپرسی را مدیریت و کنترل کنید و در صورتی که دسترسی به یکی از این فایل‌ها به هر دلیلی محدود شود سایت به درستی بالا نخواهد آمد، که در بیشتر موارد دلیل این مشکل بخاطر تغییر سطح دسترسی فایل‌ها و پوشه‌های وردپرس از طریق هاست خواهد بود.
 

در مرحله هشتم از مراحل 18 گانه نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین انجام می پذیرد برای این موضوع با کلیک روی دکمه Extract قادر خواهید بود به مانند تصویر زیر فایل‌های موجود در فایل فشرده را مشاهده نمایید و مسیر مورد نظر برای بارگذاری آن در هاست انتخاب کنید. از آنجایی که در این آموزش وردپرس را بر روی آدرس اصلی سایت نصب می‌کنیم باید فایل‌ها رو در روت اصلی هاست یعنی public_html قرار بدهیم، پس همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید در مسیری که قصد دارید تا فایل‌ها را از حالت زیپ خارج شوند تغییری ایجاد نکنید. در نهایت روی دکمه Extract کلیک نمایید پس از پایان یافتن مراحل خارج کردن فایل فشرده وردپرس پیغام موفقیت آمیز بودن آن در این مرحله نیز نمایش داده خواهد شد که در این مرحله نیز روی دکمه Back کلیک کنید تا به دایرکتوری قبلی منتقل شوید.
 

در مرحله نهم نکته خیلی مهمی که مانع از نصب صحیح وردپرس توسط برخی از کاربران می شود این موضوع می باشد که بعد از extract کردن فایل وردپرس، فایل ها در یک پوشه به نام wordpress قرار میگیرند و دلیل این موضوع هم این است که این فایل ها به صورت پیش فرض توسط توسعه دهندگان وردپرس در پوشه‌ای با این نام قرار داده و سپس آن را به حالت فشرده جهت استفاده تبدیل میکنند، حال به این نکته مهم توجه داشته باشید که اگر بخواهید وردپرس رو بر روی دامنه خود نصب کنید تمام محتویات وردپرس باید در مسیر Public_html قرار بگیرند، اما در حال حاضر میبینیم که محتویات ما به صورت خودکار در داخل پوشه wordpress هستند، بنابراین مستلزم انتقال آنها به مسیر اصلی در هاست یعنی public_html می باشد. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم برای مشاهده فایل ها بروی سایت، پوشه و فایل های موردنظر را در هاست دایرکت ادمین در مسیر public_html قرار می دهیم. چنانچه بعد از آدرس سایت یک کاراکتر / زده و در نهایت نام فایل یا پوشه را وارد کنیم به آن فایل دسترسی خواهیم داشت برای وردپرس نیز به همین صورت خواهد بود و وردپرس در سایت شما در آدرسی مشابه http://domain.com/wordpress در دسترس خواهد بود، یعنی وقتی فایل‌های وردپرس در داخل پوشه wordpress قرار دارند سایت شما داخل این پوشه بالا می آید. بنابراین لازم است تا فایل‌های موجود در پوشه wordpress را به روت اصلی هاست دایرکت ادمین یعنی همون public_html انتقال دهیم. برای انتقال فایل‌ها در دایرکت ادمین مشابه تصویر زیر در فایل منیجر هاست به مسیر /public_html/wordpress/ مراجعه کنید و سپس بعد از انتخاب کلیه فایل‌ها روی دکمه Add to Clipboard کلیک کنید.
 

در مرحله دهم پس از انتخاب فایل‌ها یک مرحله به عقب برمی گردید، یعنی به مسیر public_html در فایل منیجر هاست دایرکت ادمین مراجعه می کنید و برای انتقال فایل‌های وردپرس مشابه تصویر زیر روی دکمه Move Clipboard Files here کلیک می نمایید، پس از کلیک روی این دکمه باکسی در مرورگر به شما نمایش داده می شود که تایید انجام انتقال را از شما میخواهد، بنابراین روی دکمه OK کلیک کنید تا فایل‌ها منتقل شوند. پس از انتقال فایل‌ها وارد مرحله بعد خواهیم شد.
 

در مرحله یازدهم نوبت به ساخت پایگاه داده و یا همان دیتابیس وردپرس می رسد که برای ذخیره داده‌ها و اطلاعات سایت همگی در دیتابیس ما ذخیره خواهند شد، بنابراین مانند پنجره زیر برای ساخت دیتابیس به صفحه اصلی کنترل پنل دایرکت ادمین که با کلیک بر روی آیکون Home قابل دسترسی است کلیک نمایید، بعد از اینکه وارد صفحه اصلی کنترل پنل دایرکت ادمین شدید مشابه تصویر زیر در صفحه اصلی روی منوی MySQL management کلیک کنید تا به صفحه مدیریت پایگاه داده وردپرس وارد شوید. در این صفحه قادر خواهید بود تا دیتابیس‌های ساخته شده در هاست دایرکت ادمین را مدیریت و کنترل نمایید.
 

در مرحله دوازدهم همانطور که در تصویر مشاهده می کنید قادر خواهید بود تا لیستی از پایگاه داده‌های ساخته شده در وردپرس را مشاهده کنید، اما از آنجایی که هاست ما به تازگی تهیه شده و هیچ دیتابیسی در اون ساخته نشده عبارت No data to show نمایش داده می شود. پس برای ساخت پایگاه داده جدید در وردپرس روی دکمه Create new Database کلیک کنید تا وارد مرحله ساخت پایگاه داده وردپرس در دایرکت ادمین شوید.
 

در مرحله سیزدهم می توانید اطلاعات دیتا بیس خود را وارد کنید. بنابراین همانند آنچه که در تصویر زیر می بینید عمل نمایید تا پایگاه داده خود را برای وردپرس ایجاد کنید. در این مرحله دقت نمایید که اطلاعات وارد شده صحیح باشد و نسبت به بزرگی و کوچکی حروف دقت کافی را داشته باشید، چرا که با کوچکترین اشکالی در نام پایگاه داده، نام کاربری پایگاه داده و رمز پایگاه داده وردپرس نصب نخواهد شد و دچار مشکل خواهید شد. بنابراین هنگامی که اطلاعات ذکر شده در این مرحله را وارد می کنید سریعا  آنها را در یک فایل متنی کپی نمایید تا دچار مشکل نشوید، همچنین بعد از نصب وردپرس این اطلاعات را در محلی یادداشت کنید، چراکه در آینده ممکن است به آنها احتیاج پیدا کنید. Database Name: این بخش شامل نام پایگاه داده وردپرس شماست، بنابراین مشابه نمونه تصویر زیر نام پایگاه داده خود را وارد نمایید که در اینجا نام پایگاه داده ما Mizbanorg_web می‌باشد. دقت کنید که نام پایگاه داده به حروف بزرگ و کوچک حساس می‌باشد و نکته دیگر اینکه نامی که در فیلد دیتابیس وارد می کنید دارای پیشوند نام دامنه شما می باشد که در اینجا پیشوند ما mizbanorg است که بسته به نام دامنه و یا نامی که هاستینگ شما هنگام خرید هاست برای شما اختصاص داده است متغیر خواهد بود. Database Username: این بخش نیز شامل نام کاربر پایگاه داده وردپرس می‌باشد، در اینجا ما برای نام پایگاه داده و نام کاربری پایگاه داده یکسان استفاده کردیم اما شما حتما سعی کنید تا از نام متفاوتی برای افزایش امنیت در این مرحله استفاده کنید تا نام کاربری پایگاه داده با نام پایگاه داده متفاوت باشد. Username Password: در این فیلد نیز رمز مورد نظر برای پایگاه داده خود را وارد کنید. رمز شما باید یک رمز قوی باشد که شامل حروف بزرگ، حروف کوچک، کاراکترهای خاص و اعداد باشد تا هرکسی قادر نباشد به اطلاعات دیتابیس شما دسترسی پیدا کند. پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از دکمه Random که در مقابل این فیلد قرار داره از رمز تصادفی که هاست دایرکت ادمین در اختیار شما قرار خواهد داد استفاده کنید. Confirm Password: در این فیلد نیز مجددا رمز عبور خود را وارد کنید. اگر از دکمه Random استفاده کرده باشید هر دو فیلد رمز و تکرار رمز به صورت خودکار وارد خواهند شد. حالا بعد از اینکه اطلاعات پایگاه داده خود را وارد کردید مشابه تصویر روی دکمه Create کلیک نمایید و منتظر بمانید تا پایگاه داده شما ساخته شود.
 

در مرحله چهاردهم بعد از اینکه دیتابیس خود را ساختید، آدرس اصلی سایت را برای نصب وردپرس باز کنید، در این مرحله مشابه تصویر زیر با صفحه‌ای مواجه خواهید شد که توضیحاتی مبنی بر تغییر نام فایل کانفیگ وردپرس را نمایش خواهد داد در صورتی که فایل wp-config-sample.php در این مرحله به هر دلیلی به صورت خودکار تغییر نام نداد و مشکلی در آن پیش آمد به فایل منیجر هاست خود وارد شده و با استفاده از گزینه Rename که در مقابل فایل قرار داره آن را به wp-config.php تغییر نام بدهید، حالا همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، بعد از اینکه توضیحات رو به صورت کامل خواندید روی دکمه بزن بریم! کلیک نمایید تا به مرحله بعد منتقل شوید که در آنجا باید اطلاعات دیتابیس وردپرس خود را وارد نمایید.
 

در مرحله پانزدهم مشابه تصویر زیر اطلاعات پایگاه داده را که در مراحل قبل، یعنی مرحله سیزدهم ساختیم را در این مرحله وارد نمایید. این اطلاعات شامل نام پایگاه داده، نام کاربری پایگاه داده، رمز انتخاب شده و… برای پایگاه داده وردپرس می‌باشد.
همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید به ترتیب این داده‌ها را بر اساس توضیحاتی که در ادامه شرح خواهم داد تکمیل نمایید.
نام پایگاه داده: در این بخش باید نام پایگاه داده ای را که در مرحله سیزدهم ساخته اید وارد نمایید، به عنوان نمونه در اینجا نام پایگاه mizbanorg_web انتخاب شده است.
نام کاربری: در این بخش نام کاربری پایگاه داده وردپرس خود را وارد نمایید، به عنوان نمونه در اینجا نام کاربری mizbanorg_web انتخاب شده است.
رمز عبور: در این فیلد نیز رمز عبوری که برای پایگاه داده وردپرس خود انتخاب کرده اید را در اینجا وارد نمایید.
میزبان پایگاه داده: این فیلد را بدون تغییر باقی میگذاریم.
پیشوند جدول: یک پیشوند دلخواه برای جدول خود انتخاب نمایید.
پس از انجام مراحل بالا بر روی دکمه فرستادن کلیک نمایید.
 

در مرحله شانزدهم صفحه زیر برای شما نمایان خواهد شد، در صورتی که اطلاعات مرحله پانزدهم یعنی نام پایگاه داده، نام کاربری پایگاه داده، رمز پایگاه داده، میزبان پایگاه داده و جدول پایگاه داده وردپرس را به درستی وارد کرده باشید، صفحه ی زیر به عنوان تاییدیه‌ای از صحت مراحل برای شما باز خواهد شد، کافی است بر روی دکمه ی اجرای نصب کلیک نمایید تا به مرحله ی بعد که شامل اطلاعات ورودی سایت می‌باشد هدایت شوید.
 

در مرحله هفدهم لازم است اولین کاربر را در سایت خود را بسازیم و اطلاعات پایه سایت که شامل نام سایت، نام کاربری مدیرکل، ایمیل و.. می‌باشد را تعیین کنیم. بنابراین برای این منظور آدرس اصلی سایت خود را باز کنید، سپس بر اساس توضیحات زیر فیلدهای هر بخش را تکمیل کنید.
عنوان سایت: در این فیلد عنوانی که برای سایت در نظر گرفتید وارد کنید. این عنوان همان Title وبسایت شما رو تشکیل میدهد که با مراجعه به صفحه اصلی سایت در عنوان صفحه مرورگر نمایش داده خواهد شد.
نام کاربری: نام کاربری مدیر سایت را در این فیلد وارد کنید. در نگهداری و حفظ این نام کاربری دقت کافی را داشته باشید چرا که برای ورود به پیشخوان وردپرس و مدیریت سایت به این نام کاربری نیاز دارید، اما نگران نباشید در صورت فراموشی نام کاربری از طریق ایمیل در وردپرس می توانید وارد شوید که البته در صورت غیرفعال کردن این قابلیت باید از طریق دیتابیس برای بازیابی اطلاعات ورود استفاده کنید.
رمز انتخابی: رمز مورد نظر برای ورود به محیط پیشخوان وردپرس را وارد کنید. سعی کنید تا از یک کلمه عبور قوی که شامل اعداد، سمبل‌ها و حروف بزرگ و کوچک میشه استفاده کنید تا سایت شما از امنیت بالایی برخوردار باشد.
ایمیل: در این فیلد هم ایمیل خود را وارد نمایید. از این ایمیل برای اطلاع‌رسانی وردپرس و موارد دیگه همچون بازیابی رمز عبور وردپرس استفاده می شود. با فعال و غیرفعال کردن تیک گزینه نمایش به موتورهای جستجو هم می توانید وضعیت ایندکس سایت در موتورهای جستجو رو کنترل کنید. اگر تمایلی ندارید تا فعلا سایت ساخته شده توسط شما در موتورهای جستجو ایندکس شود می توانید تیک این گزینه را برای این کار غیرفعال کنید. بعد از اینکه کلیه فیلدها را به درستی پر کردید روی دکمه راه‌اندازی وردپرس کلیک کنید تا عملیات نصب وردپرس از طریق پایگاه داده به مراحل پایانی خود رسیده و وردپرس روی سایت شما نصب شود.
 

در مرحله هجدهم پس از کلیک روی دکمه راه‌اندازی وردپرس لحظاتی صبر کنید. حال بعد از اینکه عملیات نصب کامل شد مشابه تصویر زیر پیغام موفقیت آمیز بودن عملیات نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین را مشاهده خواهید کرد.
 

https://webinaronline.ir/News/1/20

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 



کاربردها

نماد اعتماد، اینماد