88532249 | 88532250       info@webinaronline
 وبینار آنلاین Webinaronline
  صفحه نخست

  ورود اعضا

ورود با تلفن همراه / ایمیل

  نام کاربری(ایمیل یا تلفن همراه )

  کلمه عبور

سمینار با وبینار چه فرقی دارد؟

سمینار با وبینار چه فرقی دارد؟
تاريخ:بيست و هفتم فروردين 1402 ساعت 12:51   |   کد : 10174   |   مشاهده: 1652

وبینار از دو واژه‌ی وب و سمینار تشکیل شده است. اما تفاوت وبینار و سمینار چیست؟

سمینار یا وبینار؟
حتما خیلی پیش آمده بخواهید برنامه‌های خود را عقب بیندازید بخاطر اینکه نمی‌خواستید مسافتی طولانی طی کنید و یا دلتان می‌خواست در خانه بمانید و کارهایتان را انجام دهید و همچنین از زمان شیوع ویروس کرونا و عوض شدن نحوه تعامل بشر (لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دورکاری)، استفاده از وبینارها رایج شدند و مشکل تنبلی و سختی کار به نحوی حل شد. روش مجازی در بسیاری از فعالیت های اجتماعی، و در پی آن جایگزین کردن سیمینارها و کلاس‌های حضوری به صورت آنلاین بسیار رایج شد بسیار مورد پسند افراد قرار گرفت.
واژه‌ی وبینار و سمینار را حتماً بارها شنیده‌اید. وبینار خودش به معنای سمیناری است که تحت وب تشکیل شود (web-based Seminar). یعنی همان سمینار خودمان ولی فرق آن این است که با استفاده از نرم افزار و یا مرورگرهایی که قابلیت برگزاری سمینار را به ما می‌دهند برگزار می‌شود.

8 تفاوت وبینار و سمینار
برای درک بهتر از معانی بررسی شده، در ادامه به تفاوت آنها می‌پردازیم:
1- مهمترین تفاوت وبینار و سمینار، نحوه‌ی برگزاری آنها است. بدین ترتیب که وبینار به صورت آنلاین برگزار می‌شود و نیازی به حضور فیزیکی ارائه دهنده وجود ندارد. درحالی که سمینار نیاز به مکان و تجهیزات مشخص برای برگزاری دارد.
2- در سمینار، ارتباط محدود است و حالت تعاملی بودن وبینار را ندارد.
3- برگزاری وبینار بسیار به صرفه تر از سمینار است. برای سمینار حداقل به تجهیزاتی همچون پروژکتور، فضای مناسب و سیستم مناسب نیاز است. ولی در وبینار تنها با استفاده از لپ تاپ و متصل شدن به وب می‌توانید به راحتی وبینار برگزار کنید و یا در آن شرکت کنید.
4- شرکت کنندگان در سمینار بخاطر حضوری بودن، در مکان محدود هستند ولی در وبینار به دلیل محدودیت در مکان و زمان می‌توانند از هرجای دنیا و در زمان محلی خود در جلسات شرکت کنند.
5- استفاده از وبینار بسیار راحت است و فرد ارائه دهنده استرس کمتری را نسبت به فردی تجربه می‌کند به سمینار حضوری برگزار می‌کند. مثلاً فردی که وبینار ارائه می‌دهد بر روی مبل راحتی خانه‌اش می‌نشیند. در صورتی که در وبینار از وبکم استفاده شود، فرد می تواند حتی پای خود را روی مبل بگذارد و یا هر طور که می‌خواهد بنشیند. اگر هم تصویری نباشد که چه بهتر! ضیافت به پا می‌کند و می‌تواند چای بنوشد و با خیالی آسوده بحث مورد نظر را توضیح دهد.
6- به لطف قابلیت نظرسنجی در وبینار، می‌توان نظرات مخاطب را گردآوری کرد و در فرصت‌های بعدی از آن استفاده کرد.
7- بدیهی است هزینه برگزاری وبینار بسیار کمتر از سمینار خواهد بود. بنابراین به صرفه تر از برگزاری سمینار است.
8- خصوصیت وبینار این است که تعداد افراد شرکت کننده در آن بسیار بیشتر از سمینار هستند. بنابراین اطلاعات و یا محصول مورد نظر شما به افراد بیشتری و در مکان‌های مختلف ارائه می‌شود.


استفاده از وبینار بهتر است یا سمینار؟
برای پاسخ دادن به این سوال نمی‌توان نظر قطعی داد. بهتر بودن هر کدام بستگی به موارد بسیاری از جمله بودجه و نظر مسؤلین یک مؤسسه یا شرکت بستگی دارد. امروزه، بسیاری از شرکت‌ها از هر دو روش حضوری (سمینار) و مجازی ( وبینار) استفاده می‌کنند.

برای ارائه چگونه وبینار تهیه کنیم؟
وبینارآنلاین با ارائه سرویس‌های متنوع آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. سرویس ارائه شده در سایت ما با زیرساخت بیگ بلو باتن است. کار با بیگ بلو باتن به قدری ساده است که تنها با قرار گرفتن در محیط وبینار، به راحتی می‌توانید از تمام قابلیت های آن بهره ببرید. اگر از خرید قطعی مطمئن نیستید، در ابتدا نسخه‌ی رایگان (دمو) وبینار را از وبسایت تهیه کنید و در صورت رضایت، بسته به ظرفیت و طول زمانی که به آن نیاز دارید به خرید سرویس مورد نظر اقدام کنید. توجه داشته باشید در صورتی که تاکنون از سایت خرید نکرده‌اید حتما باید در سایت ثبت نام کنید. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

https://webinaronline.ir/News/1/10174

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

کاربردها

نماد اعتماد، اینماد