88532249 | 88532250       info@webinaronline
 وبینار آنلاین Webinaronline
  صفحه نخست

  ورود اعضا

ورود با تلفن همراه / ایمیل

  نام کاربری(ایمیل یا تلفن همراه )

  کلمه عبور

چگونه کلاس آنلاین یا وبینار برگزار کنیم؟

چگونه کلاس آنلاین یا وبینار برگزار کنیم؟
تاريخ:ششم اسفند 1401 ساعت 12:15   |   کد : 10169   |   مشاهده: 1921

برای برگزاری کلاس آنلاین یا وبینار باید آمادگی لازم را داشته باشید و بدانید به چه تجهیزاتی نیاز دارید. با ما همراه شوید جلسه وبینار یا کلاس آنلاین را به خوبی برگزار کنید.

چگونه کلاس آنلاین یا وبینار برگزار کنیم؟

راحتی و در دسترس بودن کلاس‌های آنلاین و وبینار در سال‌های اخیر موجب شده افراد بیشتر تمایل به شرکت در کلاس‌های آنلاین و وبینار داشته باشند. همچنین با شیوع ویروس کرونا و لزوم به رعایت فاصله اجتماعی، این شکل از تعامل اجتماعی در جامعه رایج شد. دانشگاه‌ها، مدارس و بسیاری از ادارات خدمات خود را را به صورت اینترنتی ارائه دادند.

برگزاری کلاس آنلاین

برای برگزاری کلاس آنلاین باید دقت داشته باشید تا بتوانید با تسلط بر محتوا و استفاده از نرم افزار مناسب، کلاسی خوب برگزار کنید. برای اینکار تنها باید برنامه‌ای از آنچه می‌خواهید در یک جلسه تدریس کنید را بنویسید و با استفاده از نرم افزارهای موجود در کلاس حاضر شوید.

چگونه کلاس آنلاین خوب برگزار کنیم؟

• از آنجایی که بیشتر دانش آموزان از خانه در کلاس مجازی خود شرکت می‌کنند، ممکن است حس کرختی و خواب آلودگی بیشتری نسبت به مواقع عادی تجربه کنند. بنابراین باید در تدریس خود خلاقیت به خرج دهید و کلاس را به گونه ای برگزار کنید که رضایت مخاطب را جلب کند و ابهام در ذهن مخاطب ایجاد نکند.
• برای برگزاری کلاس آنلاین باید توجه داشته باشید تا مباحث تدریس را از قبل بشناسید و با توجه به تعداد جلسات، برنامه ریزی را شروع کنید. نوشتن برنامه‌ی درسی روزانه، می‌تواند بسیار مفید باشد.
• تلاش کنید نحوه برگزاری کلاس آنلاین کمتر حالت سخنرانی داشته باشد و بیشتر از همکاری دانش آموزان بهره‌مند شوید. درگیر کردن دانش آموزان در مباحث مطرح شده می‌تواند به یادگیری آنها کمک کند. انفعال دانش آموزان باعث می‌‍شود آنها از یادگیری جا بمانند.
• از دانش آموزان بخواهید نظر خود را درباره روش کلی کلاس بیان کنند و پیشنهاد و انتقاد داشته باشند. می‌توانید با توجه به نظر دانش آموزان، تدریس را تنظیم کنید تا برای همه لذت بخش باشد. ممکن است برخی از دانش آموزان روش تدریسی در نظر داشته باشند که کاربردی است. سعی کنید آشنایی کلی با دانش آموزان داشته باشید و از ابتدا ارتباط خوبی با آنها برقرار کنید.

5 مزیت یادگیری در کلاس آنلاین

1- برنامه ریزی مطالعه دست خودتان است. می‌توانید ساعات کلاس و ساعاتی که درس می‌خوانید را تنظیم کنید.
2- از افراد متخصص یاد می‌گیرید: بسیاری از افرادی که کلاس‌های مجازی به صورت خصوصی و یا از طرف آموزشگاه‌ها و موسسات برگزار می‌کنند در حرفه‌ی خود توانمند هستند. اساتید خوب در سرعت و کیفیت یادگیری تأثیرگذار خواهند بود و اعتبار آموزش شما را ارتقا می‌دهند.
3- دوره‌های کلاس آنلاین این قابلیت را دارند که با افراد مختلف در مکان‌های مختلف در ارتباط باشید. این هنگامی که ارتباط حضوری است، لازم نیست با تمام افراد ارتباط داشته باشید ولی در بسیاری از مواقع در کلاس آنلاین باید با افراد خاصی در ارتباط باشید.
4- کاهش هزینه: بخشی از هزینه کلاس‌های حضوری مربوط به فضای ساختمان، آب و برق است که در صورت مجازی بودن بسیاری ازهزینه‌های اضافی از بین می رود. در نتیجه پول کمتری صرف کلاس‌های خود می‌کنید.
5- دسترسی کامل به منابع: در کلاس‌های آنلاین قابلیت دانلود فایل وجود دارد و افراد به تمام منابع استفاده شده در کلاس دسترسی خواهند داشت. همچنین می‌توانید از اساتید بخواهید آن را در شبکه‌های مجازی به اشتراک بگذارند.
برگزاری وبینار
برای آنکه وبینار موفقی برگزار کنید، نیازمند یک برنامه ریزی خوب و محتوای قوی هستید.
10 نکته برای برگزاری یک وبینار خوب
1. موضوع وبینار خود را انتخاب کنید
2. تاریخ و زمان را مشخص کنید.
3. برند خود را به دلخواه خود بسازید.
4. برای وبینار خود هشتگ درست کنید.
5. دعوتنامه وبینار توزیع کنید.
6. محتوای وبینار بسازید
7. یک دور آزمایشی برگزار کنید
8. وبینار خود را مدیریت کنید
9. پیگیری کنید
10. قابلیت ضبط وبینار را در دسترس قرار دهید.
مزایای برگزاری وبینار چیست؟
- آگاهی مردم از برندتان را افزایش می‌دهید
- ارائه ی شما در زمان کمتر با افراد بیشتر خواهد بود
- میزبانی و ورود به آن قابل مقرون به صرفه است.
- رد و بدل اطلاعات راحت است.
- منبعی عالی برای افزایش آگاهی است.

انواع وبینارها

1. وبینار زنده: وبیناری که برای مخاطبان به صورت زنده و همزمان برگزار می‌شوند.
2. وبینار تعاملی: به وبیناری گفته می‌شود که قابلیت ارتباط و گفت و گو میان شرکت کنندگان و برگزار کننده جلسه وجود دارد.
3. وبینار از پیش ضبط شده: این نوع وبینارها از قبل ضبط شده اند. نقطه ضعف این نوع وبینار این است که قابیلت پرسش و پاسخ در آن وجود ندارد و نمی‌توانیم با برگزار کننده‌ی وبینار تعامل داشته باشیم.

با مراجعه به بخش خرید وبینار و خرید کلاس آنلاین می‌توانید با توجه به مدت زمان استفاده و ظرفیت مورد نیاز سرویس های موجود را خریداری کنید. اگر تا به حال از بیگ بلو باتن و یا وبینار استفاده نکرده‌اید و می‌خواهید با محیط آن آشنا شوید و یا تجربه استفاده از وبینار را داشته باشید می‌توانید از وبینار به مدت 24 ساعت به صورت رایگان استفاده کنید و در صورت رضایت اقدام به خرید کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.  

https://webinaronline.ir/News/1/10169

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کاربردها

نماد اعتماد، اینماد