88532249 | 88532250       info@webinaronline
 وبینار آنلاین Webinaronline
  صفحه نخست

  ورود اعضا

ورود با تلفن همراه / ایمیل

  نام کاربری(ایمیل یا تلفن همراه )

  کلمه عبور

ضبط کلاس‌های آنلاین در بیگ بلو باتن

ضبط کلاس‌های آنلاین در بیگ بلو باتن
تاريخ:سی ام بهمن 1401 ساعت 12:55   |   کد : 10166   |   مشاهده: 3029

ضبط و بازبینی مطالب ارائه شده در کلاس می‌تواند به یادگیری افراد کمک کند. در ادامه دو روش برای ضبط کلاس‌های آنلاین از طریق اکستنشن‌های کروم و فایرفاکس را برایتان آموزش می‌دهیم.

وقتی صحبت از برگزاری کلاس مجازی می‌شد، همیشه فکر می‌کردیم خیلی راه داریم تا تکنولوژی به آن اندازه پیشرفت کند. ولی شیوع ویروس کرونا این ذهنیت افراد را از بین برد و تصور ما را به واقعیت تبدیل کرد. امروزه کلاس‌های آنلاین به اندازه کلاس‌های حضوری طرفدار دارد و برخی بخاطر راحتی و در دسترس بودن آن دیگر کمتر به سراغ کلاس‌های حضوری می روند. از زمان شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کلاس‌ها به صورت آنلاین برگزار می شوند.
یکی از ویژگی های کاربردی کلاس های آنلاین و وبینارها، امکان ضبط و بازبینی کلاس‌های مجازی است. برخی نرم افزارها این قابلیت را در خود دارند و نیازی به تهیه نرم افزارهای جانبی نیست. شاید برایتان سوال پیش بیاید که اگر این قابلیت ضبط کلاس در بیگ بلو باتن (با فرض بر اینکه شما از این نرم افزار استفاده می کنید) وجود نداشته باشد، چگونه می‌توان راهی ساده یافت تا جلسه را ضبط کنید؟
در پاسخ می‌خواهیم شما را با اکستنشن ضبط کردن صفحه ( به انگلیسی screen record ) در فایرفاکس و کروم آشنا کنیم. شما با افزودن این اکستنشن به مرورگر خود می‌توانید صفحه دسکتاپ را ضبط کنید. در این صورت حتی اگر مشکلی در ضبط درون برنامه ای بیگ بلو باتن هم وجود داشته باشد شما می‌توانید به راحتی از این اکستنشن استفاده کنید.

 

ضبط کلاس آنلاین در مرورگر کروم

در ابتدا باید برنامه‌ی screen recorder for google chrome را به اکستنشن مرورگر خود اضافه کنید. برای اینکار بر روی لینک زیر کلیک کنید پس از آنکه صفحه‌ای جدید باز شد می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی Add to Chrome در سمت راست، آن را به مرورگر خود اضافه کنید.

می بینید که این اکستنشن حالا به مرورگر شما اضافه شده است. برای اینکه دسترسی سریع به آن داشته باشید روی آیکون پازل مانندی که در سمت راست و بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید و آن را به صفحه مرورگر پین کنید.
 


 

حالا می‌بینید که آیکون این برنامه در بالای صفحه قرار گرفته است.

با کلیک بر روی آیکون بالای صفحه، به بخش دیگری منتقل می‌شوید که صفحه ی اصلی برای ضبط دسکتاپ شماست. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، دو گزینه‌ی capture screen و stop capturing در سمت چپ صفحه مشاده می شود. برای شروع ضبط صفحه بر روی گزینه Capture Screen کلیک کنید.


 


 



می‌توانید ضبط را با توجه به نیازی که دارید (یا تنها برای تَب کروم که باز کردید و یا کل صفحه ی دسکتاپ) انتخاب کنید. همانطور که میبینید، با فعال کردن گزینه share tab audio می‌توانید صدای صفحه را به اشتراک بگذارید و آن را ضبط کنید.

سپس بر روی گزینه Share کلیک کنید.

 

صفحه‌ی شما در حال ضبط است. برای آنکه از ضبط آن اطمینان حاصل کنید چراغ چشمک زن قرمز را در نوار بالایی صفحه می‌بینید.

 
حالا می‌توانید بر روی صفحه کلاس خود بروید و یا اگر از قبل صفحه کلاس خود را انتخاب کردید، منتظر بمانید تا کلاس تمام شود و  پس از آنکه گزینه stop sharing را در پایین صفحه زدید، فایل را دانلود کنید.
برای ذخیره یا دانلود فایل باید بر روی گزینه Download to your Computer کلیک کنید و یا بر روی سه نقطه‌ی ویدیو کلیک کنید تا گزینه download برایتان نمایش داده شود.

 


ضبط کلاس در مرورگر فایرفاکس:

در ابتدا مانند مرورگر کروم شما باید یک اکستنشن به مرورگر فایر فاکس اضافه کنید. برای اینکار اکستنشن Screen Recorder را با کلیک از لینک زیر انتخاب کنید و گزینه Add to Firefox را فعال کنید. https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/screen-recorder/

پیامی در سمت راست برایتان می‌آید که گزینه Add را باید انتخاب کنید.

 


در مرحله بعد Okay را بزنید و می بینید که این برنامه حالا در نوار بالایی فایرفاکس دیده می شود.

 

 
 

برای استفاده از این اکستنشن کافی است بر روی آیکون آن کلیک کنید. صفحه‌ای اینچنینی برای شما ظاهر می‌شود. می‌توانید کیفیت ضبط را خودتان انتخاب کنید. برای شروع ضبط روی نوار نارنجی رنگ Start کلیک کنید.

پس از کلیک بر روی استارت، فایرفاکس از شما می‌خواهد صفحه ای که قصد دارید ضبط کنید را از طریق نوار select window or screen انتخاب کنید.

 

در آخر روی گزینه allow کلیک کنید.

صفحه ی شما در حال ضبط است. نوار باریکی روی صفحه شما ظاهر می‌شود و می‌توانید در صورت اتمام جلسه، گزینه stop sharing را بزنید تا ضبط قطع شود. این فایل به صورت خودکار در دستگاه شما ذخیره می‌شود.
 



 
در صورتی که قصد خرید کلاس آنلاین را دارید می توانید به بخش خرید کلاس آنلاین مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

https://webinaronline.ir/News/1/10166

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

کاربردها

نماد اعتماد، اینماد