88532249 | 88532250       info@webinaronline
 وبینار آنلاین Webinaronline
  صفحه نخست

  ورود اعضا

ورود با تلفن همراه / ایمیل

  نام کاربری(ایمیل یا تلفن همراه )

  کلمه عبور

بسترهای برگزاری کلاس آنلاین

بسترهای برگزاری کلاس آنلاین
تاريخ:بيست و ششم بهمن 1401 ساعت 15:45   |   کد : 10165   |   مشاهده: 1701

در ادامه نرم افزار پیشنهادی برای برگزاری کلاس‌های آنلاین را به شما معرفی می‌کنیم.

با گسترش ویروس کرونا و پیشرفت تکنولوژِی و اینترنت، شاهد مجازی شدن بسیاری از کارهای روزانه هستیم. چه پرداخت قبض باشد چه شرکت در کلاس‌های آنلاین، همه با استفاده از اینترنت و نرم افزارهای مختلف قابل تحقق است. با کمک بستر یا نرم افزار برگزاری کلاس‌های آنلاین می‌توانید کلاس‌های خود را برگزار کنید و یا در آنها شرکت کنید.

منظور از کلاس آنلاین چیست؟

حتما در مورد کلاس‌های آنلاین که امروزه خیلی طرفدار دارند زیاد شنیده‌اید. کلاس آنلاین یا مجازی به کلاسی گفته می‌شود که با کمک نرم افزارهای مختلف به صورت آنلاین برگزار می‌شود. بدین ترتیب برای شرکت در کلاس‌های آنلاین لازم نیست به صورت فیزیکی در کلاس حضور داشته باشید. تنها با در اختیار داشتن اینترنت و دستگاهی که با آن بتوان نرم افزار مورد نظرتان را اجرا کرد (گوشی، تبلت و یا لپ تاپ) می‌توانید در کلاس حضور پیدا کنید.
کلاس آنلاین به صورت همزمان و یا از پیش ضبط شده برگزار می‌شود و نوع آن بستگی به برگزارکنندگان جلسه دارد. گاهی اوقات دو نوع کلاس‌ها برگزار می‌شوند و انتخاب آن به شخصی که در کلاس شرکت می‌کند بستگی دارد.

کلاس آنلاین باید چه قابلیت هایی داشته باشد؟

کلاس آنلاین فرق زیادی با کلاس حضوری ندارد ولی برای اینکه بتوانیم آن را کلاس آنلاین به حساب بیاوریم باید به گزینه‌های زیر توجه کنیم:
1. مشارکت دانش آموزان. یک کلاس هرچند آنلاین باشد هنگامی که به طور همزمان برگزار می‌شود باید مشارکت دانش آموزان را در خود داشته باشد. کلاسی خوب است که میان دانش آموزان و معلم تعامل باشد. اگر معلم از اول تا آخر کلاس سخنرانی کند، دانش آموز دیر یا زود تمرکز خود را از دست می‌دهد.
2. قابلیت ضبط کلاس. خیلی رایج است که بسیاری از کلاس‌های آنلاین ضبط می‌شوند و برای استفاده‌ی دانش آموزان قابل استفاده هستند. ضبط کلاس می‌تواند به یادگیری دانش آموزان کمک زیادی کند. تکرار در مباحث تدریس شده یکی از راه‌های یادگیری عمقی است.
3. به اشتراک گذاری دسکتاپ و استفاده از تخته سفید کلاس و همچنین آپلود فایل. از طریق امکانات متنوع کلاس‌های مجازی می‌توانید فایل آپلود کنید و یا از تخته کلاس استفاده کنید تا در روش تدریس تنوع باشد. با اشتراک گذاشتن دسکتاپ هم می‌توانید ویدیو، عکس و یا فایل مورد نظر را به نمایش بگذارید.
4. نظرسنجی و کوییز. یکی از دغدغه‌های کلاس مجازی، برگزاری آزمون و کوییز است. معلم در کلاس می‌تواند با قرار دادن نظرسنجی در کلاس از افراد حاضر در جلسه بخواهد به نظرسنجی رأی دهند و نتیجه را به آنها اعلام کند.
5. بالا بردن دست برای داوطلب شدن یا جواب دادن به سوال. اگر دانش آموزان سوالی داشته باشند و یا بخواهند برای پاسخ به سوال، ارائه و مسائل مختلف داوطلب شوند، می‌توانند دست خود را بالا ببرند و پس از وصل کردن میکروفون صحبت کنند.
6. متصل کردن میکروفون و وبکم برای صحبت کردن و ارائه نظر در کلاس. همانطور که در مورد 5 اشاره کردیم، کاربران می‌توانند میکروفون خود و یا وبکم را برای صحبت وصل کنند و هر موقع لازم نبود آن را قطع کنند.

 

چگونه نرم افزار مناسب برای کلاس خود انتخاب کنیم؟

اگر قصد تهیه نرم افزار برای کلاس‌های آنلاین خود دارید، در ابتدا باید ببینید چه انتظاری از نرم افزار دارید؟ نیاز شما فقط برگزاری کلاس است و یا می‌خواهید قابلیت‌های کلاس کامل باشد؟ بودجه‌ی شما چقدر است و برای چه مدت زمانی به کلاس‌ها نیاز دارید؟
هنگامی که توانستید تشخیص دهید از کلاس آنلاین چه می‌خواهید، می‌توانید در مورد نرم افزارهای مختلف تحقیق کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. برای برگزاری کلاس آنلاین باید از نرم افزارهایی که این قابلیت را برای کاربران فراهم می‌کنند استفاده کرد. نرم افزارهای بسیاری در بازار موجود است مانند زوم، گوگل میت و... . از میان آنها به شما بیگ بلو باتن را پیشنهاد می‌کنیم. بیگ بلو باتن یک نرم افزار متن باز برای برگزاری کلاس آنلاین و وبینار است. سادگی و کاربرپسند بودن بیگ بلو باتن موجب شده استفاده از آن راحت باشد و تمام نیاز افراد برای برگزاری یک کلاس مجازی را رفع کند. در صورتی که قصد خرید کلاس آنلاین را دارید می‌توانید به بخش خرید کلاس مراجعه کنید. جهت مشاوره و یا کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

https://webinaronline.ir/News/1/10165

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کاربردها

نماد اعتماد، اینماد