88532249 | 88532250       info@webinaronline
 وبینار آنلاین Webinaronline
  صفحه نخست

  ورود اعضا

ورود با تلفن همراه / ایمیل

  نام کاربری(ایمیل یا تلفن همراه )

  کلمه عبور

چگونه کلاس خصوصی برگزار کنیم؟

چگونه کلاس خصوصی برگزار کنیم؟
تاريخ:بيست و سوم بهمن 1401 ساعت 15:32   |   کد : 10163   |   مشاهده: 1944

برگزاری کلاس‌های خصوصی چه شرایطی دارد؟ آیا برای تدریس در کلاس‌های خصوصی آماده هستید؟

کلاس‌های خصوصی یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای تقویت ضعف‌ خود در درس‌هایی است که به قدر کافی در آنها پیشرفت نکرده‌اید. عدم پیشرفت و یا عقب ماندن از درس ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد که یکی از آنها ناتوانی مدرس در انتقالِ پیامِ درس است. یک معلم هر چقدر دانش داشته باشد، اگر نتواند درس را به دانش آموز بفهماند نمی‌تواند معلم موفقی باشد.
این کلاس‌ها همچنین می‌تواند راهی برای یادگیری مهارت‌های مورد نیاز در کوتاترین مدت نیز باشد. ممکن است بخواهید زبان خاصی را برای سفر، تحصیل و یا مهاجرت بیاموزید و فقط چند ماه زمان دارید. با شرکت در کلاس‌های خصوصی، روند یادگیری سریع‌تر خواهد شد.

اصلا می‌توانید تدریس کنید؟

اگر می‌خواهید تدریس خصوصی را شروع کنید و یا به فکر برگزاری کلاس‌های خصوصی هستید، بهتر است در قدم اول مطمئن شوید که تدریس خصوصی کاری است که توانایی آن را دارید و همچنین به آن علاقه دارید. اگر فکر می‌کنید خصوصیات یک معلم خصوصی را ندارید بهتر است وقت خود را زیاد تلف نکنید و به دنبال راهی دیگر برای استفاده از مهارت خود باشید.

3 مورد از قابلیت‌هایی که یک معلم خصوصی باید داشته باشد عبارت است از:
1. انعطاف پذیری: یک معلم خصوصی خوب باید بتواند نحوه‌ی تدریس و مِتُد خود را با توجه به نیاز هر دانش آموز و با توجه به هدفی که از تدریس خصوصی دارند تنظیم کند.
2. ارتباط خوب: داشتن مهارت ارتباط برقرار کردن یکی از بخش‌های مهم تدریس خصوصی است. هدف اصلی یک معلم خصوصی این است که بتواند مضمون‌های پیچیده را به دانش آموز خود یاد دهد.
3. خلاق بودن: معلم باید از راه تدریس نوین استقبال کند تا در رقابت این عرصه شکست نخورد.

گام اول برای برگزاری کلاس خصوصی

به دنبال شاگرد بگردید. لازم نیست خیلی نگران باشید چون می‌توانید در ابتدا از فامیل و آشنایان پرس و جو کنید. شما همچنین می‌توانید تدریس خود را در سایت‌های مربوط به تدریس خصوصی تبلیغ کنید. باید سعی کنید از همان ابتدا وجهه‌ی خوبی از خود در میان دانش آموزان داشته باشید. بنابراین جلسه‌ی اول تدریس، همیشه کلیدی‌ترین جلسه است. شما اگر دل دانش آموز را در جلسه‌ی اول با برنامه ای خوب و تدریس خوب بدست بیاورید، آنها همواره شما را برای کلاس خصوصی انتخاب می‌کنند و حتی ممکن است تا چند سال با شما همراه باشند.

دانش آموز را برای تدریس آماده کنید

دانش آموز با توجه به آمادگی ذهنی خود می‌تواند مطالب را یاد بگیرد. اگر احساس می‌کنید حواس دانش آموز پرت است و یا تمرکز کافی ندارد، می‌توانید برای چند دقیقه از روش‌های دیگر آموزش مثلا از عکس یا ویدیو استفاده کنید و یا برای دقایقی از دانش آموز بخواهید چند حرکت نرمشی انجام دهد. با این کار به یادگیری بهتر دانش آموز کمک می‌کنید.
 

گام دوم آماده‌ی تدریس باشید

آمادگی در تدریس و به ویژه کلاس‌های خصوصی از اهمیت بسیاری برخوردار است. شما نمی‌توانید بدون هیچ برنامه و روش خاصی به کلاس بروید. تدریسی که با برنامه ریزی باشد، بازدهی بهتری نیز دارد. هر کلاس خصوصی باید با توجه به نیاز دانش آموز، از یکدیگر متفاوت باشد. بنابراین برنامه ریزی کنید و روش‌هایی از تدریس را انتخاب کنید که طی تجربه و آمار بهترین نتیجه را داده‌اند. استفاده از علایق دانش آموز در تدریس و توضیحات شما می‌تواند تجربه یادگیری را برای دانش آموز لذت بخش کند.
آماده‌ی انبوهی از سوالات باشید
کلاس‌های خصوصی فرصتی برای دانش آموز است که بدون دغدغه سوالات مربوط به درس خود را مطرح کند و اشکالات خود را رفع کند. بنابراین بسیارعادی است که در ابتدای تدریس، دانش آموز سوالات سطحی و یا مهم را مطرح کند. در پاسخ دادن به سوالات باید بسیار صبور باشید. اشکال گیری یکی از مراحل مهم تدریس خصوصی است تا دانش آموز دیگر یک اشتباه را چند بار تکرار نکند.
و در آخر کلاس را برگزار کنید
شما باید با توجه به شرایط خود و دانش آموز، بهترین شیوه تدریس را انتخاب کنید. کلاس خصوصی به دو صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شود. کلاس‌های آنلاین خصوصی نیز به دو صورت از پیش ضبط شده و همزمان ارائه می‌شوند. وقتی تمام جنبه‌های کلاس را آماده کردید و از عملکرد خود اطمینان دارید می‌توانید کلاس خود را برگزار کنید. این روزها کلاس‌های مجازی به اندازه‌ی کلاس‌های حضوری خصوصی طرفدار دارند و شما به عنوان معلم می‌توانید از هر دو روش برای تدریس استفاده کنید.
برای کلاس‌های خصوصی آنلاین شما به عنوان معلم می‌توانید با استفاده از نرم افزارهای موجود و یا اجاره و خرید کلاس، محیطی مناسب برای تدریس دانش آموزان خود فراهم کنید.
وبینار آنلاین راهی مطمئن برای تهیه کلاس‌های آنلاین است.
برای خرید کلاس و یا کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

خرید کلاس آنلاین

https://webinaronline.ir/News/1/10163

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کاربردها

نماد اعتماد، اینماد