88532249 | 88532250       info@webinaronline
 وبینار آنلاین Webinaronline
  صفحه نخست

  ورود اعضا

ورود با تلفن همراه / ایمیل

  نام کاربری(ایمیل یا تلفن همراه )

  کلمه عبور

چگونه تدریس خصوصی زبان را شروع کنیم؟

چگونه تدریس خصوصی زبان را شروع کنیم؟
تاريخ:هجدهم بهمن 1401 ساعت 13:10   |   کد : 10162   |   مشاهده: 2244

با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی همگانی اینترنت، ارتباط میان افراد جهان نزدیکتر شده است.  گرچه یادگیری زبان می‌تواند بخاطر تحصیل یا تجارت و دلایل دیگر باشد ولی نمی‌توان اهمیت یادگیری زبان برای برقراری ارتباط را نادیده گرفت. اگر به زبانی مسلط هستید شاید به فکر تدریس هستید. در ادامه درباره چگونگی شروع تدریس بیشتر توضیح می‌دهیم.

چگونه تدریس خصوصی زبان را شروع کنیم؟

در طی سال‌های اخیر و افزایش علاقه و انگیزه افراد برای یادگیری زبان، تدریس خصوصی راه حلی برای افرادی است که به دلایل مختلف می‌خواهند زبان جدیدی را یاد بگیرند. با ایجاد شدن آموزشگاه‌ها و موسسات مختلف، تقاضای افراد برای شرکت در کلاس‌ زبان بیشتر شده است. به همان میزان، علاقه‌ی افراد برای تدریس خصوصیِ زبان‌های خارجی و درآمدزایی از این طریق نیز رایج شده. معمولا کلاس‌ها به صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شوند. انتخاب نحوه تشکیل کلاس با زبان‌آموز است.

آیا داشتن مدرک برای تدریس خصوصی زبان الزامی است؟

در پاسخ کوتاه می‌گوییم خیر. بسیاری از اساتید سرشناس زبان، مدرک خاصی برای تدریس ندارند و مهارت آنهاست که موجب شده شاگرد جذب کنند. این مسأله دلیل بر آن نمی‌شود که اصلا برای مدرک گرفتن تلاش نکنید چون بسیاری از آموزشگاه‌ها برای آنکه شما را به عنوان مدرس استخدام کنند از شما مدرک زبان (TTC,TOEFL,IELTS و...) می‌خواهند. آنچه در تدریس زبان بیشتر از مدرک به چشم می‌آید مهارت شما برای تدریس و درک بخش های مختلف زبان مانند تسلط بر لغات، مهارت شنیداری، مهارت نوشتن، مهارت صحبت کردن و ... است. البته باید در نظر داشت که دانش، بدون تدریس خوب، دلیل بر این نیست که شما بتوانید به خوبی گرامر توضیح دهید و کلاس خصوصی برگزار کنید. بنابراین باید نسبت به توانایی و دانش خود واقع بین باشید و سعی کنید نقاط ضعف خود را تقویت کنید.

شاگرد جذب کنید

اگر واقعا قصد تدریس خصوصی زبان را دارید، باید بتوانید شاگرد پیدا کنید. در صورتی که تجربه اولتان است، در ابتدا یافتن شاگرد کمی به نظر می‌آید ولی نباید ناامید شوید. سایت‌های بسیاری کار تبلیغ برای تدریس خصوصی انجام می‌دهند و شما می‌توانید با ارائه رزومه‌ی خود، از این طریق شاگرد جذب کنید.

راه‌هایی که می‌توانید شاگرد جذب کنید

هرچند دانش و مهارت خوبی داشتن شما را معلم نمی‌کند. باید تمرین کنید و شاگرد جذب کنید. انجام این کار در ابتدا چالش برانگیز است. در ادامه به چند را برای جذب شاگرد می‌پردازیم.
1. وبسایت درست کنید و خودتان را تبلیغ کنید
دانش آموزان معمولا می‌خواهند در مورد معلم خود بیشتر بدانند. داشتن سایت می‌تواند راه خوبی برای تبلیغ شما باشد. اگر مدرک زبان دارید می‌توانید آن را به همراه قیمت کلاس‌ها و اطلاعات مورد نیاز دانش آموزان در سایت قرار دهید. اگر نمی‌دانید چگونه وبسایت درست کنید اصلا نگران نباشید. بسیاری از وبسایت‌ها هستند که برای ساختن وبسایت به شما کمک می‌کنند و حتی قالب‌های مناسب تدریس را دارند.

2. از آشنایان خود شروع کنید
اگر می‌خواهید شاگرد کلاس خود را پیدا کنید در ابتدا باید در موردش به دیگران بگویید. پس بهتر است از دوستان و فامیل خود شروع کنید و از آنها بپرسید اگر خودشان یا آشنایان دنبال استاد زبان می‌گردند یا خیر. اینکه در تدریس پیشینه‌ی خوبی داشته باشید از اهمیت زیاد برخوردار است و اگر سابقه و نمونه تدریس شما از طریق شاگردانی که نتیجه‌ی خوبی گرفته‌اند پخش شود تأثیر آن بیشتر خواهد بود.

3. در شبکه های اجتماعی حضور پیدا کنید
فعالیت در شبکه‌های اجتماعی یکی از راه‌های سریع و جذاب برای پیدا کردن دانش‌آموزان بیشتر است. با توجه به اینکه بیشتر کاربران شبکه های اجتماعی جوان هستند، می‌توانید مطالب آموزشی را طوری تنظیم کنید که سرگرم کننده و جذاب باشد تا مخاطب از دیدن محتوا لذت ببرد.

4. بلاگ یا کانال یوتیوب راه بیندازید
راه دیگر برای جذب دانش‌آموز، راه اندازی کانال یوتیوب یا بلاگ مربوط به زبان آموزی است. وقتی افراد به دنبال پاسخ سوال‌های خود می‌گردند ممکن است از کانال و یا بلاگ شما هم دیدن کنند. در نتیجه شما می‌توانید جذب مخاطب کنید و برای تدریس مشتری پیدا کنید.


 
چگونه تدریس خصوصی زبان را آغاز کنیم؟
نکات کلی برای بهبود تدریس خصوصی
1. حوزه تدریس خود را مشخص کنید. برای جذب شاگرد، باید بدانید درچه حوزه‌ای از درس معین شده می‌خواهید تمرکز کنید. تخصص در تدریس می‌تواند شما را از دیگر اساتید فعال در این حوزه جدا کند. برای مثال می‌توانید تنها مقدماتی یا پیشرفته و یا صرفا مکالمه کار کنید.
2. برای تدریس برنامه ریزی کنید. اگر کتاب و یا مِتُد خاصی را استفاده می کنید باید با توجه به مدت زمان جلسه‌ سعی کنید با تقسیم بندی محتوا، با برنامه ریزی جلو بروید.
3. اشکالات شاگرد خود را بگیرید. بخشی از زمان خود را به پرسش و پاسخ و اشکال گیری اختصاص دهید.
4. با شاگردان خود ارتباط نزدیک برقرار کنید. بسیاری از شاگردان وقتی کلاس خیلی جدی باشد، نمی‌توانند تمرکز کنند و در نتیجه چیزی یاد نمی‌گیرند.
5. از شبکه‌های اجتماعی و فیلم و سریال و یا آهنگ برای تدریس استفاده کنید. شاگردان معمولا هر دلیلی می آورند تا از زیر بار درس فرار کنند. از آنجایی که استفاده از ویدیو و سریال در تدریس بسیار کاربردی و موثر است میتوانید بخش‌هایی از فیلم‌ها و آهنگ‌ها را تدریس کنید.
6. در روش تدریس تنوع داشته باشید. تمرکز دانش آموزان نسبت به یکدیگر متفاوت هست. وقتی تنها از یک روش تدریس استفاده می‌کنید، ذهن دانش آموز خسته می‌شود و باید برای حفط تمرکز خود تلاش کنند. و همین موجب زده شدن دانش‌آموز از درس می‌شود. نتیجه این خواهد شد که نمی‌خواهد در کلاس‌ها شرکت کنند.
7. برای کلاس خود برنامه ریزی کنید. با داشتن برنامه‌ی دقیق کلاس می‌توانید در تدریس شما موثر باشد.
8. رفع اشکال کنید. بسیاری از شاگردان برای رفع اشکال و یا آمادگی برای امتحان کلاس خصوصی می‌گیرند. بنابراین لازم است از آنها بخواهید اشکالات خود را مطرح کنند و به آنها کمک کنید.
9. دانش آموز خود را به حرف بکشید. یکی از جنبه های مهم یادگیری زبان بخش اسپیکینگ و یا صحبت کردن زبان است. معمولا دانش آموزان در ابتدا برایشان سخت است که خودشان صحبت کردن را شروع کنند. از آنها بخواهید جملات را تکرار کنند و یا مطالب را برای شما توضیح دهند تا مطمئن شوید هر بخش را متوجه شده اند. حتی می‌توانید از آنها بخواهید بخشی از مطالب درس را به صورت خلاصه برایتان بیان کنند.
10. اگر کلاس آنلاین دارید حتما بخاطر داشته باشید از تصاویر و ویدیو در تدریس استفاده کنید و مطالب را برای درک بیشتر تکرار کنید.
تدریس خصوصی آنلاین
افراد همیشه شرایط حضور در کلاس‌های حضوری را ندارند. تدریس خصوصی آنلاین راهی جایگزین مناسبی است برای افرادی که محدودیت زمان دارند و یا نزدیک به محل برگزاری کلاس نیستند. آنها می‌توانند از طریق نرم افزارهای برگزری کلاس آنلاین، هر جا که هستند در کلاس مورد نظر خود شرکت کنند. اگر تدریس میکنید و به دنبال خرید کلاس هستید می‌توانید به بخش خرید کلاس آنلاین در سایت مراجعه کنید و جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

خرید کلاس آنلاین

https://webinaronline.ir/News/1/10162

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کاربردها

نماد اعتماد، اینماد