88532249 | 88532250       info@webinaronline
 وبینار آنلاین Webinaronline
  صفحه نخست

  ورود اعضا

ورود با تلفن همراه / ایمیل

  نام کاربری(ایمیل یا تلفن همراه )

  کلمه عبور

بهترین پلتفرم کلاس آنلاین

بهترین پلتفرم کلاس آنلاین
تاريخ:دهم بهمن 1401 ساعت 13:47   |   کد : 10160   |   مشاهده: 2505

پلتفرم کلاس آنلاین چیست؟ یک پلتفرم خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ چگونه می‌توان برای برگزاری کلاس آنلاین اقدام کرد؟ اگر به دنبال پلتفرم مناسب برای تشکیل کلاس‌های آنلاین خود هستید در ادامه می‌توانید اطلاعاتی در اینباره کسب کنید.

پلتفرم چیست؟

در آی تی، پلتفرم هر سخت افزار یا نرم افزاری است که برای میزبانی یک سرویس و یا یک اپلیکیشن استفاده می‌شود. پلتفرم اپلیکیشن سخت افزار و سیستم عامل و هماهنگی برنامه‌هایی است که در دستورالعمل یک پردازنده یا ریزپردازنده قرار داده شده است. بنابراین پلتفرم مبنایی برای درست عمل کردن کدها می‌سازد. یک پلتفرم، گروهی از تکنولوژی‌هایی است که به عنوان برنامه پایه برای اپلیکیشن‌ها، پردازنده‌ها و یا تکنولوژی‌هایی که در حال توسعه هستند استفاده می‌شود.
در کامپیوتر شخصی، پلتفرم سخت افزار پایه (کامپیوتر) و نرم افزار (سیستم عامل) است که نرم افزار می‌تواند روی آن اجرا شود. این محیط مبنای اساسی‌ای است که هر برنامه یا نرم افزار توسط آن توسعه پیدا می‌کند و یا حمایت می‌شود.

پلتفرم کلاس آنلاین چیست؟

پلتفرم یادگیری آنلاین، یک فضای وب یا پورتالی برای محتوای آموزشی و منابعی است که به دانش‌آموزان تمام آنچه را که نیاز دارند از جمله سخنرانی، فرصت برای دیدار و گفت و گو با دانش آموزان دیگر و موارد بیشتر را در یک مکان ارائه می‌دهد. پلتفرم همچنین راهی عالی برای دانش آموز و معلم است تا بر پیشرفت دانش آموزان نظارت کنند.
 

پلتفرم کلاس آنلاین چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

برای آنکه کاربران از پلتفرم یادگیری آنلاین شما راضی باشند و حمایت کنند، باید دارای برخی ویژگی‌ها باشد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.
1- سادگی: یک پلتفرم یادگیری آنلاین ساخته می‌شود تا زندگی شما را آسان‌تر کند نه اینکه برعکس عمل کند. بنابراین، پلفترم یادگیری آنلاین شما باید بسیار ساده باشد. هر چه کار با پلتفرم شما ساده‌تر و راحت تر باشد امکان جذب افراد بیشتری برای استفاده از پلتفرم وجود دارد. شفافیت و سادگی موجب می‌شود کارکردن با پلتفرم راحت‌تر باشد و بنابراین افراد بیشتری از پلتفرم کلاس آنلاین شما استفاده می‌کنند.
2- کاربرپسند باشد: کار کردن کاربران با یک پلتفرم یادگیری آنلاین که با سلیقه‌ی کاربران جور است و بدون مشکل است موجب می‌شود افراد بیشتری از این پلتفرم استفاده کنند. با سرعت بخشیدن زندگی روزمره از زمان پیشرفت تکنولوژی، صبر کاربران کمتر شده و ترجیح می‌دهند پلتفرمی انتخاب کنند که سریع‌تر به نیازشان پاسخ دهد و از نظر عملکر مشکل زیادی نداشته باشد.
3- اتصال جذب کننده: اگر می‌خواهید دانش آموزان و دانشجویان در یادگیری دقت کنند باید نحوه‌ی یادگیری جذاب و سرگرم کننده باشد. و شما به محیطی آنلاین نیاز دارید تا دانش آموزان بتوانند به طور فعال با معلم‌ها ارتباط داشته باشند تا راه را یاد بگیرند. به این معنی که پلتفرمی با نوشته‌ها و ارائه‌ای ساده، موجب درگیری و جذب دانش آموزان و دانشجویان نمی‌شود.
4- یگانگی: همه‌ی پلتفرم‌های آنلاین باید بخشی داشته باشند که به موسسه بخش مدیریت برای تجربه یادگیری جامع متصل می‌شود. پلتفرم یادگیری باید به کلاس آنلاین، سیستم مدیریت کتابخانه، سیستم چت، ابزار برای شخصی سازی و تولید محتوا متصل شود.
5- واحدهای درسی واضح: وقتی یک واحد درسی آنلاین می‌سازید، دانش آموزان شما باید توضیحات واحد بخش را قبل از شروع کردن ببینند. باید لیستی از موضوعات در بخش توضیحات واحد یا به صورت ویدیویی یا متنی بدهید.
6- ردیابی و گزارش دادن: زیر نظر گرفتن و ردیابی پیشرفت دانش آموزان برای درک کردن مشکلات آنها ضرروری است. بنابراین پلتفرم‌های یادگیری آنلاین باید قابلیت ضبط پیشرفت دانش آموزان و دانشجویان را داشته باشند.
7- ارزیابی خودکار: ارزیابی خودکار این امکان را به معلمان می‌دهد که ارزیابی داشته باشند و بازخورد فوری بدهند. همچنین می‌تواند تحلیلی با جزئیات از عملکرد دانش آموزان ارائه کند تا هم دانش آموزان و هم معلمان اشتباه خود را تحلیل کنند و از آن درس بگیرند.
8- استفاده از عناصر بازی: استفاده از عناصر بازی در ارزیابی راهی بسیار عالی برای درگیر کردن دانش آموزان و نگه داشتن انگیزه‌ی آنها در طول هر کلاس است. بازی سازی یا استفاده از عناصر بازی شامل پاداش (به هر شکلی که به نظرتان مناسب است) است که بعد ازاتمام هر واحد درسی به فرد تعلق می‌گیرد.




 
بهترین پلتفرم برای کلاس آنلاین
 

چگونه از طریق پلتفرم کلاس بگذاریم؟

یکی از پلتفرم‌هایی که می‌توان از طریق آن کلاس آنلاین خود را به راحتی ارائه کرد نرم افزار BigBlueButton است. بیگ بلو باتن تمام قابلیت‌های لازم برای تشکیل کلاس آنلاین و وبینار را در خود جای داده است. امکان فعالیت گروهی، به اشتراک گذاری دسکتاپ، آپلود فایل و ویدیو، استفاده از وبکم در این برنامه وجود دارد.
بیگ بلو باتن یک نرم افزار متن باز است. برای نصب این نرم افزار سرور لینوکس نسخه اوبونتو نیاز دارید. می‌توانید سرورهای مجازی و اختصاصی ما را نیز تهیه کنید و یا از بخش خرید کلاس، با خیالی آسوده کلاس خود را برگزار کنید. شما می‌توانید با اجاره کردن سرور با پرداخت هزینه کلاس خود را تشکیل بدهید و یا با اجاره کلاس آنلاین، هزینه‌ی کمتری را نسبت به روش اول پرداخت کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

خرید کلاس آنلاین

https://webinaronline.ir/News//10160

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

کاربردها

نماد اعتماد، اینماد