88532249 | 88532250       info@webinaronline
 وبینار آنلاین Webinaronline
  صفحه نخست

  ورود اعضا

ورود با تلفن همراه / ایمیل

  نام کاربری(ایمیل یا تلفن همراه )

  کلمه عبور

بیگ بلو باتن نرم افزاری برای تدریس مجازی

 بیگ بلو باتن نرم افزاری برای تدریس مجازی
تاريخ:بيست و ششم دی 1401 ساعت 15:00   |   کد : 10153   |   مشاهده: 2292

معرفی و بررسی برنامه بیگ بلو باتن.

نرم افزاری برای تدریس مجازی
شیوع ویروس کرونا تأثیر زیادی بر نحوه آموزش و تدریس داشته. بسیاری از جلسات و کلاس‌هایی که به طور حضوری برگزار می‌شدند حالا به صورت مجازی اداره می‌شوند. برای تغییر شیوه‌ی آموزش حضوری به مجازی نیاز به نرم افزاری داریم تا این راه را برایمان هموار کند. بیگ بلو باتن گزینه‌ی مناسبی برای ورود به عصر جدید تدریس است.
در ادامه تلاش می‌کنیم شما را با نرم افزار بیگ بلو باتن بیشتر آشنا کنیم.

بیگ بلو باتن چیست؟
بیگ بلو باتن به انگلیسی (BigBlueButton) نرم افزار متن باز است که برای ارائه خدمات کلاس و کنفرانس مجازی استفاده می‌شود. تمام نیازهای شما در بخش کنفرانس و کلاس مجازی از طریق نرم افزار بیگ بلو باتن قابل رسیدگی است.

نصب بیگ بلو باتن
اگر سخت افزارهای لازم برای نصب بیگ بلو باتن در سازمان یا شرکت خود در اختیار دارید برای راهنمایی نصب می‌توانید با ما تماس بگیرید.

در صورتی که شرایط برای نصب بیگ بلو باتن را در اختیار ندارید، می‌توانید سرورهای مجازی یا اختصاصی ما را اجاره کنید و به راحتی از آن‌ها استفاده کنید. در این سرورهای مجازی یا اختصاصی، سرویس بیگ بلو باتن از قبل نصب شده که قابیلت برگزار نشست دارد و از این طریق به امکانات آن دسترسی خواهید داشت.
اگر تعداد افرادی که در نشست شما از میزان معین تعریف شده کمتر است با مراجعه به بخش کلاس مجازی یا وبینار، با توجه به نیاز خود، آن را خریداری کنید.


قابلیت بیگ بلو باتن
نرم افزار بیگ بلو باتن با در اختیار داشتن امکانات بسیار، سرعت بالا و کاربری آسان از بهترین نرم افزارهای برگزاری نشست‌ها و کلاس‌های مجازی است. در ادامه به ویژگی بیگ بلو باتن که آن کار با آن را لذت بخش می‌کند می‌پردازیم.

1- چت عمومی و خصوصی
کاربران می‌توانند برای به اشتراک گذاشتن نظر خود و یا شرکت در مباحث مطرح شده، به راحتی در بخش چت عمومی آنچه در ذهنشان می‌گذرد را بیان کنند. در صورتی که افراد نیازمند فضایی خصوصی برای مشورت و یا تبادل نظر هستند می‌توانند از بخش چت خصوصی استفاده کنند.

2- ضبط کلاس‌های آنلاین
در بیگ بلو باتن تنها با یک کلیک می‌توانید جلسه را ضبط و ذخیره کنید.
نرم افزار تدریس مجازی

3- استفاده از تخته وایت برد
از امکانات دیگر بیگ بلو باتن تخته وایت برد مجازی است. معلمان و دانش‌آموزان می‌توانند مطالب خود را روی صفحه‌ی وایت برد قرار دهند.

4- سادگی محیط نرم افزار
گیج کننده بودن محیط در بسیاری از نرم افزارهای رایج موجب می‌شود کاربر برای رفع نیازهای خود دیگر به آن نرم افزار مراجعه نکند. یکی از ویژگی‌های خوب بیگ بلو باتن این است که کار کردن با آن آسان است. پس از ورود به جلسه، تمام آنچه که برای برگزاری یک وبینار و یا کلاس آنلاین نیاز دارید را روی صفحه‌ مشاهده می‌کنید. می‌توانید برای استفاده از امکانات آن روی آیکون‌های مقابل که شامل میکروفون، ضبط جلسه، بالا بردن دست و ... کلیک کنید.

5- به اشتراک گذاشتن صفحه
در صورت نیاز معلمان و یا دانش آموزان می‌توانند صفحه دسکتاپ خود را به اشتراک بگذارند.

6- به اشتراک گذاشتن فایل و تصویر
ویژگی اشتراک گذاری فایل و تصویر برای تدریس و یادگیری از جنبه‌ی مهمی برخوردار است. در دوران کلاس‌های مجازی که امکان حضورو فهم حضوری وجود ندارد می‌توان با استفاده از پاورپوینت، ویدیوهای آموزشی و تصاویر مرتبط، راندمان تدریس را بالا برد.

7- دسترسی در همه جا
با در اختیار داشتن اینترنت و موبایل، کامپیوتر و یا لپ تاپ می‌توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

8- انتخاب تصادفی
معلمان و استادان می‌توانند برای افزایش مشارکت افراد در کلاس و یا سوال پرسیدن از دانش‌آموزان و یا دانشجویان از این بخش استفاده کنند و میزان هوشیاری و فعالیت افراد حاضر در کلاس و یا وبینار را بسنجند.
  9- نظارت بر فعالیت و حضور افراد
برای آنکه از میزان فعالیت افراد و مشارکت آن‌ها نظارت داشته باشید تنها با کلیک کردن بر روی بخش «حاضرین» میتوانید موارد بسیاری را بررسی کنید.
موارد دیگر از قابلیت‌های بیگ بلو باتن برای نظارت بیشتر عبارت‌اند از:
• لیست حضور و غیاب
• دسترسی به تاریخ و ساعت ورود و خروج افراد
• صدور کارنامه حضور و غیاب
• اطلاع از وضعیت افراد (خارج شدن و یا حضور داشتن در کلاس)

10- محدود کردن دسترسی کاربران
اگر شخصی در حال ارائه‌ی موضوعی است و می‌خواهید این ارائه بدون مزاحمت و شیطنت‌های حاضرین صورت بگیرد و یا گفتگوی افراد با هم تداخل نداشته باشد، می‌توانید روی چرخ دنده کلیک کنید و گزینه‌ی «بستن صدای همه‌ی کاربران بجز ارائه دهنده» را انتخاب کنید. می‌توانید به بخش «قفل کردن کاربران» مراجعه کنید و دسترسی امکانات را از کاربران بگیرید و یا روی چرخ دنده کلیک کنید و گزینه‌ی «بستن صدای همه‌ی کاربران بجز ارائه دهنده» را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید به بخش «قفل کردن کاربران» مراجعه کنید و دسترسی امکانات را از کاربران بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه‌ی تهیه‌ی این نرم افزار می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید و یا با ما تماس بگیرید.

https://webinaronline.ir/News/1/10153

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کاربردها

نماد اعتماد، اینماد