88532249 | 88532250       info@webinaronline
 وبینار آنلاین Webinaronline
  صفحه نخست

  ورود اعضا

ورود با تلفن همراه / ایمیل

  نام کاربری(ایمیل یا تلفن همراه )

  کلمه عبور

وبینار چیست؟

وبینار چیست؟
تاريخ:بيست و پنجم دی 1401 ساعت 15:55   |   کد : 10152   |   مشاهده: 2120

با مجازی شدن بخش‌های مختلف زندگی انسان‌ها در طی دو سال گذشته می‌خواهیم وبینار را به عنوان ابزاری برای ارائه کنفرانس‌های مجازی معرفی کنیم.

وبینار در دنیای امروزی

همزمان با ماشینی شدن زندگی انسان‌ها، پیشرفت تکنولوژی و شیوع ویروس کرونا در سال‌های اخیر، انسان‌ها با کمک از فضای وب توانسته‌اند محیطی برای کاربران خود به وجود بیاورند که راهنما و تسهیل کننده‌ی دغدغه و مشکلات افراد شده است. شرکت کنندگان در وبینارها می‌توانند لینک مربوط به وبینار را دریافت کرده و بدون اینکه نیاز باشد از خانه‌ی خود خارج شوند، در آن شرکت کنند. شرکت در سمینارهای مجازی، جایگزین مناسبی برای شرکت در جلسات حضوری است. وبینارها با مشکلات روزمره مانند ترافیک، آلودگی هوا و... مواجه نیستیم و بنابراین گزینه‌ی مناسبتری برای بسیاری از افراد کارمند و یا دانشجویان مشتاق است.

 

وبینار چیست؟

برای ساده سازی تعریف وبینار بهتر است به کلمات تشکیل دهنده‌ی آن توجه کنیم. وبینار از دو لغت «سمینار» (seminar) و «وب» (web) تشکیل شده است. وبینار در واقع یک «سمینار مبتنی بر وب» (seminar-based web) است. نام‌های دیگر وبینار عبارتند از: «سمینار آنلاین» یا «سمینار مجازی» و «رایاهمایی».

 

چند کاربرد وبینار

با شنیدن نام وبینارافراد، بیشتر جنبه‌ی آموزشی آن را در نظر می‌گیرند. به طور مختصر به چند کاربرد آن اشاره می‌کنیم.

1. ارائه محصول

2. برگزاری دوره‌های آموزشی/ استفاده از دوره‌های آموزشی.

3. برگزاری جلسات گفتگوی دوستانه یا رسمی

 

تجهیزات مورد نیاز برای وبینار

ممکن است برخی افراد به وسایل مورد نیاز برای برگزاری یک وبینار بی‌توجهی کنند. داشتن حداقل تجهیزات برای برگزاری وبینار لازم است ولی داشتن تجهیزات مناسب و با کیفیت شما را از رقبای خود جلو می‌اندازد.

- در اختیار داشتن نرم افزار وبینار.

- در صورتی که دوربین دستگاه‌هایی که در اختیار دارید کیفیت بالایی ندارد، می‌توانید دوربینی جداگانه تهیه کنید. وضوح بالای تصویر می‌تواند توجه مخاطب را بیشتر بر موضوع ارائه متمرکز کند.

- داشتن یک میکروفون با کیفیت. اگر ارائه‌ی شما از نظر فنی تمام و کمال باشد ولی وضوح صدا مناسب نباشد و یا صدا به طور مداوم قطع شود، تمام زحمات شما از بین می‌رود.

- لپ تاپ، تبلت و یا کامپیوتر.
 
 

 
برای برگزاری یک وبینار خوب به چه نکاتی توجه کنیم؟
ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که در وبینار و یا کنفرانسی شرکت می‌کنید ولی آنطور که باید به دل شما نمی‌نشیند و گویی به قدر کافی منسجم نیست. لذا توجه به برخی موارد ممکن است تأثیر زیادی در جذب مخاطب داشته باشد.

- کیفیت یک وبینار هم بستگی به سیستم و نرم افزار خوب دارد و هم نیازمند برنامه‌ریزی و تسلط بر محتوای وبینار است. زمان معمول برای برگزاری هر وبینار حدود 40-60 دقیقه است. بیشتر زمان معین شده صرف ارائه‌ می‌شود و زمان باقی‌ مانده مربوط به سوالات افراد در مورد محتوای وبینار است. شما می‌توانید با توجه به موضوع و تجربه‌ی خود برنامه ریزی کنید.

- بهتر است برای برگزاری وبینار روزهای وسط هفته را انتخاب کنید تا تداخلی با تعطیلات آخرهفته نداشته باشد.

- ساعت برگزاری وبینار بهتر است در صبح باشد. معمولاً افراد در ساعات آغازین روز تمرکز و گیرایی بیشتری دارند. شرکت کنندگان وبینار در این ساعات کمتر خستگی و کرختی ساعات ظهر و عصر را تجربه می‌کنند.

- ارائه دهنده‌ی وبینار باید به محتوای مورد بحث و همچنین استفاده از فضای وبینار تسلط داشته باشد. مانند هر کنفرانس و ارائه‌ی دیگر تمرین و تکرار و یا تهیه‌ی برنامه‌ی کلی به صورت مکتوب می‌تواند به انسجام محتوا کمک کند. می‌توانید با تکنیک‌های مختلف مشکلات سمینار را قبل از برگزار شدن اصلاح کنید. این فرد همچنین باید فن بیان قوی داشته باشد تا مخاطب خسته نشود و مطلب برای همه واضح باشد.

- برای شروع کارهایی که تاکنون در آن تجربه‌ای ندارید، بهترین گزینه قرار گرفتن در قلب جریان است. بنابراین برای درک بهتر از چگونگی تشکیل وبینار توصیه می‌شود در وبینارهای مختلف شرکت کنید و بر تجربه خود بیفزایید. با شرکت در وبینارها با ساختار و انواع ارائه‌ها آشنا می‌شوید. در ضمن می‌توانید هراشتباه و نکته‌ای که قابیلت ارتقا دارد را برای وبینارخود در نظر بگیرید و  اشتباهاتی که از قبل در وبینارها دیده‌اید را پیش‌بینی کنید.

- همیشه در نظر داشته باشید که ممکن است بخشی از ارائه‌ی شما با مشکل مواجه شود. مثلاً اگر برای ارائه‌ی خود از مهمان دعوت کرده‌اید، ممکن است برقراری ارتباط با مشکل مواجه شود. پس باید بخش دیگری از برنامه‌ی خود را اجرا کنید و زمان را مدیریت کنید. از عملکرد دستگاه‌های خود قبل از شروع جلسه اطمینان حاصل کنید. در صورتی که هر کدام از آنها دچار مشکل شده‌اند برای آنها جایگزین مناسبی در نظر داشته باشید و یا وسیله‌ی مورد نظر را از قبل تهیه کنید.

 
5 مزیت‌ وبینار
1. امروزه با در اختیار داشتن وبینار دیگر نیازی نیست نگران ترافیک و آلودگی هوا باشید.

2. لازم نیست هزینه‌ای بابت رفت و آمد خود پرداخت کنید. در سوخت، پول و زمان صرفه‌جویی می‌شود.

3. وبینارها برای معرفی محصول گزینه‌ی مناسبی هستند و می‌توانند در افزایش فروش محصول تأثیرگذار باشند.

4. سادگی و در دسترس بودن وبینار آن را برای شرکت کنندگان وبینار لذت بخش می‌کند.

5. برگزاری وبینار می‌تواند به قوی کردن رزومه‌ی شما کمک کند. اگرسابقه‌ی ارائه و یا شرکت در وبینار را داشته باشید.



مراحل شرکت در وبینار

افرادی که علاقه دارند در وبینارها شرکت کنند می‌توانند با جستجو در اینترنت از زمان برگزاری وبینارهای گوناگون اطلاع کسب کنند و در اولین فرصت در آن‌ها شرکت کنند. برای پیوستن به نشست وبیناری می‌توانید از مراحل پیشنهادی زیر کمک بگیرید:

1. بر روی لینکی که توسط مسئولین وبینار در اختیار شما قرار داده شده کلیک کنید. برای پیشگیری از بروز مشکل بهتر است آن را زودتر از زمان معین شده بررسی کنید تا از باز شدن لینک اطمینان حاصل داشته باشید.

2. پس از آن نیاز است بخش کوچکی که مربوط به مشخصات و اطلاعات مختصر است را پر کنید.

3. هنگامی که وارد وبینار شدید، می‌توانید بخش چت وبینار، دسترسی به وبکم و میکروفن و موراد دیگر را بررسی کنید و منتظر شروع جلسه باشید.



چگونه یک وبینار تهیه کنیم؟

با وبینار آنلاین می‌توانید به راحتی برای خرید وبینار اقدام کنید.

 

https://webinaronline.ir/News/1/10152

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کاربردها

نماد اعتماد، اینماد