88532249 | 88532250       info@webinaronline
 وبینار آنلاین Webinaronline
  صفحه نخست

  ورود اعضا

ورود با تلفن همراه / ایمیل

  نام کاربری(ایمیل یا تلفن همراه )

  کلمه عبور

کلاس آنلاین چیست؟

کلاس آنلاین چیست؟
تاريخ:بيست و چهارم دی 1401 ساعت 14:28   |   کد : 10151   |   مشاهده: 2747

کلاس آنلاین محیطی آنلاین است که در آن دانش‌آموزان و معلم به صورت عیز حضوری کلاس خود را برگزار می‌کنند.

همزمان با دسترسی گسترده اینترنت میان مردم جهان و شیوع بیماری های واگیردار در سال‌های اخیر، افراد برای برطرف کردن نیازهای آموزشی خود به کلاس‌های آنلاین برای آموزش روی آورده‌اند.

کلاس آنلاین روش یادگیری آنلاین است که به صورت مجازی برگزار می‌شود و نیازی به حضور فیزیکی افراد نیست. از این رو به آن کلاس مجازی نیز می‌گویند. کلاس آنلاین روشی ساده، راحت و سریع هستند که افراد می‌توانند تداوم و کیفیت یادگیری خود را ارتقا دهند.

تعریف کلاس آنلاین

کلاس آنلاین محیطی آنلاین است که در آن دانش‌آموزان و معلم به صورت عیز حضوری کلاس خود را برگزار می‌کنند. همانطور که از نامش پیداست، کلاس، به صورت مجازی (آنلاین) برگزار می‌شود. بسیاری از مشکلاتی که با حضور در کلاس رخ می‌دهد با برگزاری کلاس آنلاین از بین می‌رود. مزیت‌های بسیار  کلاس آنلاین موجب محبوبیت آن شده است.  

مزیت کلاس های آنلاین

1- برای کلاس‌های آنلاین نیازی به حضور فیزیکی نیست و استاد و دانشجو هر جای دنیا باشند، تنها با استفاده از اینترنت پرسرعت، گوشی، تبلت و یا لپ تاپ می توانند کلاس‌های خود را برگزار کرده و تبادل اطلاعات را انجام دهند.
2- کاربران می‌توانند همانند کلاس‌های حضوری از طریق ابزارهای کلاس دست خود را بالا ببرند و با متصل کردن میکروفن سوالات خود را مطرح کنند و یا در مباحث مطرح شده شرکت کند و اظهار نظر کنند.
3- می‌توان افراد را برای انجام تمرین‌ها و یا فعالیت‌های کلاسی به گروهای کوچک‌تر تقسیم کرد و نظارت دقیق‌تری را برقرار کرد.
4- امکان آپلود فایل و ویدیو توسط کاربران و میزبان کلاس آنلاین وجود دارد که همین کارایی سطح اطلاعات و سرعت آن را بیشتر می‌کند.
5- کلاس‌های آنلاین برای افراد کارمند گزینه‌ی مناسبی است و در وقت آنها صرف جویی می‌کند.
6- مشکلاتی از قبیل ترافیک در وسایل حمل و نقل و خستگی ناشی از رفت و آمد برای کلاس‌ها ذهن شما را درگیر نخواهد کرد. 

انواع کلاس های آنلاین

کلاس‌های آنلاین به دو صورت با نظارت و بدون نظارت تشکیل می‌شوند.
- با نظارت: کلاس‌هایی که با حضور معلم و یا استاد مربوطه به صورت زنده تشکیل می‌شوند. این روش مشابه آموزش حضوری و سنتی است و در زمانی معین برگزار می‌شود. برای نزدیک‌تر شدن هرچه تمام‌تر آموزش مجازی به آموزش حضوری، افراد کلاس می‌توانند با روشن کردن میکروفن و وبکم تلاش کنند تا تمرکز خود را حفظ کرده و مشارکت خود را بالا ببرند.
- بی نظارت: این نوع کلاس توسط ویدیوهایی ارائه می‌شود که از قبل ضبط شده‌اند. معمولا برای دریافت و استفاده از این ویدیوها زمانی محدود در نظر گرفته می‌شود.
هر دو کلاس‌ها قابلیت آزمون و امتحان را در خود دارند. بنابراین تصحیح آزمون‌ها سریع‌تر انجام می‌شود.

تجهیزات مورد نیاز برای کلاس آنلاین

- اینترنت: برای مشارکت در کلاس و یادگیری، نیازمند اینترنت با سرعت مطلوب هستیم.
- لپ تاپ، کامپیوتر، گوشی هوشمند: برای شرکت در کلاس نیاز به یک دستگاه هوشمند دارید. گرچه هر سه گزینه مناسب است، پیشنهاد ما استفاده از لپ تاپ و یا کامپیوتر است تا به مرور زمان به مشکلاتی همچون سردر ناشی از خیره شدن به صفحه ی کوچک گوشی و یا ضعیف شدن چشم مواجه نشوید.
 
- میکروفون: اگر کیفیت میکروفن دستگاهی که در اختیار دارید خوب نیست، می‌توانید میکروفون جدای از دستگاه خود تهیه کنید. اگر استاد هستید و کلاس آنلاین برگزار می‌کنید، میکروفن سطح آموزش شما را ارتقا دهد.
- وبکم: اگر دوربین موجود در دستگاه‌هایی که در اختیار دارید به خوبی کار نمی‌کند، می‌توانید وبکم را به طور جداگانه تهیه کنید. تهیه‌ی وبکم می‌تواند تاثیر زیادی بر کیفیت آموزش شما بگذارد.

 
کلاس آنلاین چیست؟

2 نرم افزار پیشنهادی برای کلاس های آنلاین

BigBlueButton

BigBlueButton یک نرم‌افزار متن باز برای برگزاری کلاس های آنلاین است. این برنامه همچنین برای کنفرانس ویدیویی نیز استفاده می‌شود. BigBlueButton تمام ویژگی‌های کلاس مجازی از جمله: پخش ویدیو، پخش صدا، اشتراک گذاری نت‌ها، ضبط جلسات و ... را دارد. با بیگ بلو باتن می‌توانید وبینار خود را با کیفیت بالا برگزار کنید. 

Adobe Connect (ادوبی کانکت)

ادوبی کانکت نرم افزار دیگری برای برگزاری کلاس‌های آنلاین است که با توجه به سرعت اینترنت‌های خانگی، گزینه‌ی مناسبی برای کاربران است. ادوبی کانکت همانند هر برنامه‌ی مشابه کلاس آنلاین از قابلیت‌هایی از جمله: آپلود تصاویر، پخش powepoint، استفاده از وایت برد و ... برخوردار است.

سخن آخر

برگزاری کلاس آنلاین موجب صرفه جویی در هزینه رفت و آمد و زمان می‌شود. امکانات کلاس آنلاین موجب می‌شود تجربه‌ی کلاس آنلاین مشابه کلاس حضوری شود.
نرم افزار کلاس مجازی ما با سرور BigBlueButton است. می‌توانید بلافاصله پس از پرداخت از قابلیت‌های کلاس آنلاین استفاده کنید. با مراجعه به قسمت خرید کلاس آنلاین، خرید وبینار می‌توانید سرویس‌های موجود را مشاهده کنید و با توجه به نیازی که دارید سرویس مورد نظر را انتخاب کنید. اگر قصد ارائه‌ی خدمات وبینار را دارید، به بخش سرور اختصاصی وبینار سر بزنید تا انواع سرور های اختصاصی‌ را مشاهده کنید.  جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
 

https://webinaronline.ir/News/1/10151

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

کاربردها

نماد اعتماد، اینماد